Håll koll..

Fejkad nätkille fick Megan att ta sitt liv!
Läs mer här : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1296450.ab  


Det är sådant här som får mej som mamma till
en inom snar framtid tonårsflicka att få skrämsel-
hicka och nära på ren panik!

Hur ska man göra som förälder tycker ni?
Man kan ju inte förbjuda dom att chatta..eller kan och kan
det kan man väll men ni fattar min poäng?

Jag försöker i mesta möjliga mån att hålla koll
så gott jag bara kan.Allt kan man inte kontrollera dygnets
alla 24 timmar.
Försöker att göra henne medveten om att allt inte är "guld
som glimmar på nätet".OCH att hon MÅSTE säga till om
något verkar skumt.
Vet hennes lösen till MSN och chattsidor hon
befinner sej på(hoppas jag) och kan därmed
gå in i loggar och dylikt för att kolla.

Men räcker det?? Nej troligen inte..

Sedan kan man ju diskutera hur kvinnan i detta fall kan var så förbannat korkad att utge sej för att vara
en tonårspojke och därmed faktiskt ställer till det på  detta tragiska sätt.Idiotiskt!!


Kommentarer
Erik

Jag vet, döda din dotter på en gång istället, så du skyddar henne från denna hemska värld...

Eller också kunde du ju ha lärt henne självkänsla och givit henne verklighetsförankring för ett antal år sedan så hade du inte behövt oroa dig.

2007-11-21 @ 15:15:45
Annsingen

Erik: Tror jag pratar för de flesta föräldrar då jag säger som så att det är klart jag oroar mej..
Vet jag oxå att jag inte kan skydda mot allt...Har jag sagt det någonstans???
Var den dummaste kommentar jag fått någon gång..
Tänk om...tänk rätt!!

2007-11-21 @ 15:23:27
Anonym

hur gammal är din dotter igentligen? låt henne ha msn och sånt i fred.skulle bli skit förbanad om min mamma ens funderade på å få mina lösenord..

2007-11-21 @ 15:30:46
Annsingen

Anonym:Hon är 11 ....och då är det mitt ansvar att se till i mesta möjliga mån att inget händer henne ..
Tur jag inte är din morsa du...

2007-11-21 @ 15:32:32
Anonym

Istället för att snoka runt på hennes msn, så be henne istället berätta om sina tjejer/killar som hon pratar med, att visa sig intresserad mensamtidigt luska ut om det låter konstigt... be istället att få se kort - kan jag få se hur han ser ut, -är han snygg montro. typ den stilen!! (utifrån bilder kan man se om det finns andra personer med på bilderna och idag har oftast en person flertalet bilder på sig själv samt sina kompisar, ska man utge sig för att vara någon annan använder man i regel enstaka bilder, är man sig själv har man i regel flera bilder ta som exempel på vänner, tonårstjejer är märkliga visar man panik eller rädsla eller att man blir arg så gör dom ofta tvärt emot...så gjorde jag!!

2007-11-21 @ 17:01:35
Annsingen

Anonym:Jag snokar inte...Skrev att jag har lösen och kan kolla om det är något som inte verkar bra..
Och hon vet och är med på att jag har det..kommer naturligtvis inte ha det då hon är äldre. Men som sagt hon är 11.
Hon är helt införstådd med detta.

2007-11-21 @ 17:12:58
Johan

sjuk människa du måste vara, sluta snoka i din dotters liv å bygg lite förtroende istället så att hon berättar till dig om nått är galet.

2007-11-21 @ 21:09:04
Annsingen

Johan: Men nu börjar jag fan tröttna!
Har inte SNOKAT i min dotters liv.OCH hon är 11 år och jag har ansvaret för henne..Inte ni eller???Pedofiler ?? Hört talas om sådana?? Dom härjar fritt på internet..läser ni bara vissa delar av det folk skriver?? Tydligen..
Det jag skrev i mitt inlägg var att vi som vuxna måste vara vaksamma då barnen är på internet...finns nog ingen förälder som säger emot mej där..Så lägg ner!

2007-11-21 @ 21:19:32
Satu

Men WTF?? Vad är det med er ungdomar??

ja ja om några år låter nog skäppan annorlunda. Det är bra du kollar upp din dotter,men med åren kommer det sen bli omöjligt. Jag kollade upp min sambos dotter (hade en logg där msn konversationer sparades) VI BARA PÅ PÅPEKA flickan BARA ÄR 12ÅR- höll på att smälla av när jag läste vad hon konverserade med en kille. han ville hon skulle skicka nakenfoto till honom
alternativt vara naken på webcameran...Hon sa nee kan inte dom sitte ri köket.

Detta visade jag till hennes pappa(min sambo) VILKET LIV DET BLEV!!!

sen tog pappan reda på hur dom haft kontakt, det visade sig dom bara smsat med varann och chattat via nätet. Hon hade fått se ett foto på honom, Han sa han inte kunde prata på mobilen för den var trasig. Eftersom jag är AWARE som förälder bad jag min sambo kolla sin dotters mobil. Då hittade han telefonnumret till killen-när flickans mamma sen ringde upp från skyddat nummer svarade personen
i telefonen- det visade sig vara en man. Hon låtsades låta som en ung tjej och frågade efter killen-då lade mannen på luren.
Antagligen var det en NÄTPEDOFIL!!!!
Jag bad dom anmäla till polisen men dom ville inte göra anmälan-däremot fick dottern dataförbud. Men vad hjälper det? Nu sitte rhon återigen och chattar. Men tänk nu om dte gått så långt så dom träffats?? För hon hade bblivit kär i killen.

KUL KUL! kanske våldtagen och mördad.

tack vare mig uppdagades allt. Jag är 36 år, men tänker som en ung. Jag var vild vildare än vildast som ung,flyytade hemifrån redan när jag var 15.
Jag kollar mina barn i smyg då och då.
För jag själv hamnade i klister flera ggr på grund av naivitet och dumhet och trots... eftersom jag var väldigt rebeliisk. Tur min mamma hade att det inte fanns datorer säger jag.

Tycker det är bra ann hålle rkoll på sin 11 åring då och då.

det är min åsikt!"

2007-11-21 @ 22:04:52
URL: http://satuelisa.blogg.se
Karl

Är du seriös? Sitter du och kollar hennes msn-loggar?

Mindre frihet för mer säkerhet, övervakningskameror överallt! jävla kärring

2007-11-21 @ 23:49:36
Amandusronja

Very good guestbook. Interesting!

2010-05-10 @ 10:23:22
URL: http://amandusronja.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0