Kär???? Legitimation tack?

Vilken tur att kärleken inte har någon åldersgräns..
Tänk om du blev kär och det stod någon snubbe i uniform
och sa "Leg tack!" Nepps! Tyvärr du får inte vara kär för du har
inte passerat 15"..

Nu är det ju inte så...Tack o lov!!

Kommer att tänka på det nu när min dotter är upp
över öronen förälskad i en gosse..
Inget ovanligt i det då föremålen för hennes kärlek kan
växla snabbt..
MEN...det som slog mej i går då hon pratade med honom
i telefon är att hon beter sej på samma sätt som jag brukar
då jag är nykär...(nu för tiden är jag det varje vecka min sambo
kommer hem från jobb)..
Det där fnissandet med rodnad på kinderna..man riktigt ser
hur hjärtat slår frivolter i hennes bröst...
Snacka om LYCKA att se ens barn uppleva den känslan!!
Eller så är jag bara ovanligt blödig*S*

Iallafall...min poäng är: Att om du är 11,40 eller 80 så är känslan densamma!
UNDERBART!!!!!

Min son är 9 men även han har upptäckt det där med tjejer:)
Kom ju hem från discot förra fredagen och sa lite generat.."jo vi dansade
sån där tryckeri oxå" ...Jag som smart mamma fattade ju
att det var TRYCKARE..Grejjen var att han rodnade oxå och log
lite snett:)))

Vilken tur att det finns något man kan göra i sitt liv utan att behöva
visa leg ...Nämligen ÄLSKA någon!!!

Sedan är det iofs så att man  i deras ålder naturligtvis inte
är lika seriös som vi i vuxen ålder är,menar dom planerar för en dag
framåt medans vi planerar ett helt liv(ofta).
Men känslan för dom är densamma även om föremålet för
deras kärlek heter olika månad från månad.

Tycker det är viktigt att vi som vuxna tillåter dom att känna så!
Tillåter dom att man får vara lte tankspridd,man får svamla i telefonen
en halvtimme om inget alls med rodnad på kinderna..
Att dom FÅR känna kärlek och att vi vuxna inte bara "slår bort"
det då dom sitter där och himlar med ögonen och säger dom är SÅÅÅÅ
kära!!

Låt kärleken Leva oavsett ålder!!!
Det är det finaste två människor kan ge varandra!!!

image507



Kommentarer
Lari

Gå in på min blogg och gör din röst hörd om skäggets vara eller inte vara.. behöver din åsikt i egenskap av tjej..=)

2007-10-31 @ 10:28:29
URL: http://webkocken.blogg.se
madde

åh tack för kommentaren :D

2007-10-31 @ 10:37:24
URL: http://negerboll.blogg.se
Jenny

naaw vad gulligt!! :) Nä kärleken har ingen åldersgräns, själv är jag 18 och min sambo 28. Vi har nu bott tillsammans i 2½ år och det har funkat hur bra som helst. :)

2007-10-31 @ 10:38:01
URL: http://jjennny.blogg.se/
Elenor

ha en fortsatt trevlig onsdag:)

2007-10-31 @ 10:48:45
URL: http://groupsix.blogg.se
elli<3

Du är UTMANAD, checka in i bloggen lite längre ner! :) /elli

2007-10-31 @ 10:49:17
URL: http://ellinorak.blogg.se
Annsingen

Jenny SÅ sant...
Elenor: Tack det sammma

2007-10-31 @ 10:57:48
URL: http://lillanslilla.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0