Tror ni på spöken?

Skrev förrut att natten inte varit så lugn..
Stämmer..
Vårat husspöke har varit vaken iallafall.

Nu är hon knäpp tänker ni?
Nepp!

Det började för kanske 3 år sedan av att jag helt
plötsligt bara fick en känsla av att inte vara ensam hemma
fast ingen annan familjemedlem var hemma..

Tänkte inte så mycket på det först då jag vet
jag är mottaglig för lite övernaturliga
ting såsom att jag redan innan något händer
ofta kan känna att det är något på G.
Samt att då jag var liten var med om obeskrivliga saker..

Hur som.Känslan av att inte vara ensam växte dag för dag
och till slut var jag nästan van vid det..Kände att det
inte var någon/något som ville mej illa.
Jag döpte "spöket" till Roger..
Roger har varit med mej på lite allt möjligt,
mest påtagligt brukar det vara då jag sitter ensam
hemma och tittar på teven. Kan då "känna" hur
han är bredvid så tydligt...

Anledningen till att jag tror mej veta det är en manlig
gestalt är att jag en gång hade varit på toa och går
och lägger mej igen..vänder mej då från den ena sidan till
den andra i mitt försök att somna om och får se en
mansgestalt sitta på sängkanten bredvid..
Den gången blev jag rädd och vänder mej snabbt
åt andra sidan igen och vågade därefter inte titta
efter om han var kvar.
"Du sov" tänker ni...Nepp..klarvaken!
Sedan har då denna Roger varit här hemma och
bara funnits men även har saker hänt som
att dörrar glider upp helt utan förklaring,
saker flyttas,teveapparater startar mitt i
natten.Datorer går igång bara poff!
Ljud är han bra på att ställa till med,eller liv
ska jag säga.Är ju inte så att han pratar utan
det smäller i väggar i lägenheten (knackar)
och dörrar stängs.
Hissen åker han med mej.
Första gången det hände tänkte jag att det är
fel på hissdörren .
Då klev jag in på 7:e våningen där vi bor,hissdörren börjar
gå igen för att ungefär på mitten stanna och gå upp
igen,ungefär som om någon sätter en fot emellan.
Hissen började åka och på 5:e våningen stannade den
dörren gick upp men ingen klev in.

Men då detta hände gång på gång under flera månaders tid
(inte alltid dock) började jag få en känsla av att
jag inte var ensam i hissen heller.
Numer säger jag "hej" då det händer på min våning
då jag ska åka och "hejdå" då den går upp på 5:e.
Detta händer ingen annan i familjen.

Hunden beter sej underligt ibland,tokskäller rätt
in i väggen eller står och tittar på döda ting så
som stolar,bord etc och morrar.

Har även känt hur någon tar på mitt ben då
jag ska sova,bara berör lätt..

Hur som.Inatt va det lite livat.Började
då vi lagt oss,Håkan somnade fort.
Jag ligger och hör hur det krafsar emot lakanet.
Ni vet ..ungefär som fingrar som drar lite lätt..
Sätter mej upp ,hör fortfarande samma ljud.
Håkan vaknar av att jag bökar i sängen och undrar vad
jag gör.."hör inte du"? frågar jag ..Han var iofs
mer död än levande så han bara mumlar nej..
och somnar om..
Vid ett vaknar jag och måste på toa
på vägen tillbaka till sängen hör jag från hallen ett
ljud ungefär som någon släpper in ett paket  eller
tyngre brev genom brevlådan.

Går genast ut i hallen,tänder lyset och konstaterar
att inget är där.Går och lägger mej och hör efter
en liiiten stund hur det rör sej i hallen.
Hunden var det inte ,han sov bredvid mej.
Barnen sov med stängda dörrar.

Ja så var det!
Min familj är lite tveksam till allt jag säger
mej uppleva även om dom oxå varit med om vissa
saker här hemma.,

Jag är övertygad..
Är inte ensam här...
Kan inte säga jag är direkt rädd
kan däremot bli lite irriterad ibland på
att det rör sej och försvinner saker..

Vad tror ni?
Finns det "spöken"?




Kommentarer
Alexandra

Övertygad om att spökan och andra småtomtar finns! Men det rä svårt att prata om det med någon som inte tror.

2007-10-30 @ 06:48:45
URL: http://brummagummans.blogspot.com
Annsingen

Alexandra: Ja precis..man blir klassad som lite wecko!!

2007-10-30 @ 06:50:20
Anni

ja jag tror på det. du kanske kunde vara med i "det okända" då kommer det dit ett medium som kanske kan berätta vem det är och ta bort spökena (om du nu inte vill ha kvar det) Kram!

2007-10-30 @ 09:17:04
URL: http://knasanni.blogg.se
Annsingen

Anni:Jo jag vet ,brukar se det programmet.Men samtidigt är man ju rädd att bli stämplad som något rikspucko*S* Även om jag VET det är nåt..

2007-10-30 @ 09:33:28
Satu

JAG TROR!Jag har också ett spöke hemma.
Tv:n sätts på av sig själv. Ibland höjs volymen jäätemkt av sig själv. Det ramlar saker i ur och skur. Det låter som nån går runt här.Cassie tittar på nån i rumme. Ibland är hon rädd.jag länne rmig iakttagen. (kanske min pappa?)

Vem det än är... så har det spöket följt med mig från våran förra lägenhet.
Till och med min gubbe tror NU på att de finns nån här som vi inte kan se som narras med oss.Gubben har oxå upplevt en del saker här som inte kan förklaras.

2007-10-30 @ 11:22:22
URL: http://satuelisa.blogg.se
isis-fisis.

va läskigt. jag vet inte om jag tror åp det eller inte. För att det har aldrig vatt ngra tecken här hemma att det finns ngt spöke.

2007-10-30 @ 14:20:01
URL: http://izzabelle.blogg.se
Annsingen

Satu:SKÖNT att hör fler tror!!!
isis-fisis:är aldrig inne på msn...

2007-10-30 @ 16:16:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0