Det finns morsor och det morsor..

Jahapp!
Sonen var såklart den stora stjärnan som blåbär!:)
Ska kolla korten sedan och ev lägga in.
Efteråt var det som vanligt fika då!
Med alla stolta mammor o pappor!

Och då...DÅ anfaller dom!
Velourmorsor som jag gärna kallar dom då
dom ofta springer omkring i just velourbyxor i olika färger..
Ni vet dom där morsorna som ger sken av att ALDRIG någonsin
ens tänkt "sabla unge" ...dom som vill ge sken av att deras liv är det perfekta
och att deras barn ALDRIG någonsin gör något ont!
Dom är så jäkla präktiga att jag kan inte ens tro dom har haft sex för att bli på
smällen...nej säkert bett maken spruta satsen i en guldskål och sedan
själv med vita handskar på sprutat det i sej själv...
Dom smyger sej på en för att sedan börja..
Denna gång gällde det klasskassan...
"Vi har ca 3600 kronor i klasskassan som vi tänkte barnen skulle
få ha lite kul för innan avslutningen...har du något förslag"

Jajjamen sa jag ...vi skickar dom på bio med lite poopcorn så får
vi föräldrar lite ledig tid också..perfekt för dom att slippa oss...

MINEN på mamman....jaha..jag sa nog något fel vart min absolut första tanke..

Hon riktigt samlade sej och utbrast sedan "NEJ vi ska göra något ALLIHOPA
barn och föräldrar...typ grilla korv...
Jaha!?!? Grilla korv för 3600 pix...ja va kul ungarna tycker det är...(not)
Om inte annat blir det en JÄKLA massa korv att grilla...
Och sedan att få ihop alla föröldra OCH barn är stört omöjligt..
nej då tror jag det är lättare att bara få ihop barnen...


Så där satt jag och tänkte är det jag eller är det hon som är konstig..
Jag kom fram till att det var hon..
Missförstå mej icke....grillar jättegärna korv med mina barn men det är ju
liksom vardagsmat att göra det för ungarna..
Däremot kila på bio utan föräldrar i släptåg tycker dom säkert mera om..
Rätta mej gärna om jag har fel..

Hur som detta var bara ett exempel på dessa morsor..
Dom kan gå på om vad som helst...
Och det som retar mej är ju just PRÄKTIGHETEN

llafall drog hon igång en historia med en annan velourmamma
om sin andra son som var SÅ duktig i skolan..o blablabla...
Nu råkar jag veta det är en satunge som vilken annan unge som helst...
men det sa jag aldrig åt henne...
Jag reste mej med min kaffekopp och gick till jeansmammorna istället..
I den gruppen skrattades det och var lite lattjo iallafall...


Kommentarer
Nilla

Mooohhhaaa I like you..jag är en egen mamma bara för att jag är västad raggare med tryck uuuhhhh va farligt tycker de "präktiga" föräldrarna..och inte hjälper det att jag är vältalig och van att prata inför okända puckade människor deras bild spricker på en gång..japp jag gilla jeansgrupps mammor..

2008-04-16 @ 19:12:23
URL: http://fnilla.blogg.se
ejmis

Stå på dig tjejen, klart du har rätt!

2008-04-16 @ 20:12:40
URL: http://ejmis.blogg.se
Johannah

Hahah jag dör, kan se framför mig hur ni satt där och du blev totaldissad! Såklart ungarna ska gå på bio... korvgrillning, gäääsp vem orkar med saker som man kan göra hemma varje dag???

2008-04-16 @ 20:22:21
URL: http://johannahandersson.blogg.se
baristamorsan

Hur kul är det att grilla korv och umgås med alla föräldrar i klassen???????? nä nä inget för mej, Jag håller med dej jag tror ungarna har roligare utan er vuxna. Hade ni bott i Sthl. hade jag sagt skicka dem på Gröna Lund och så kan ni vuxna finnas på något trevligt ställe i närheten och dricka "saft".
= ) Lycka till!
Sofie

2008-04-16 @ 21:50:25
URL: http://baristamorsan.blogg.se
Gabriella

Skont att lasa om din installning. Har en "velour" bror och svagerska som jamt far mig att kanna mig som varldens samsta mamma for att jag tex. later min pojk hoppa i (var!) soffa (och allt mojligt annat). Forr onskade jag att jag kunde vara sa praktig... men sen sa insag jag att de ar begransade, ospontana och trakiga. De hade sakerligen tyckt grillning var jattesmart. Bio later 100x battre!

2008-04-17 @ 08:56:58
URL: http://ibag.blogg.se
Haakoningebjorg

Very nice site. Well laid out.

2010-01-19 @ 14:30:16
URL: http://haakoningebjorg.3steps.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0