Vattnet har gått!

Men vilken förbannad jävla morgon!

Står i duschen runt fem i 6 då kommer Vickan yrvaken som få..
"Mamma din mobil ringde jag hann inte svara"
VA? NU??
Kollar! Håkan!?!?
Ringer upp!
Då hittar han inte sin plånbok!
Kollar överallt...nepp!
Jag på med första bästa kläder och med håret dyngsurt
och lockarna flygandes runt mitt näpna ansikte skuttar jag ut i vårsolen
liiiiie irrriterad och börjar leta från huset och ner på parkeringen!
NOPE! Ingen plånbok...

Hursom...då jag hittar hem ringer Håkan och säger den kan ha ramlat ut då
dom bytte bil i Sörberge och han ska kolla om hans pappa
kan åka och kolla...
Jaha...

Till slut ringer han igen och säger att johodå den låg där utanför bilen
och att hans pappa är på väg och jag måste gå ner och möta honom vid vägen!
Jaha...denna gång står jag med en sida av håret plattat och den andra lockig!
Ut det bär i hopp om att grannarna har sovmorgon idag!
Trodde jag ja...mötte några som jag låtsades att jag inte såg så nu blir jag snart
"den där högfärdsapan".

Då var det avklarat!
Andra sidan på håret plattas och barn skickas till skolan.

Jag börjar att städa och slänger mattor i maskinerna ...
Går in i badrummet,sätter på vattenkranen av någon anledning,går ut ur badrummet
för att återvända några minuter senare! Kliver in i badrummet...går en bit...stannar!!!!!
BLÖTT! JÄTTEBLÖTT!!!! Då är golvet vattenfyllt...
Känner paniken komma...kollar mej omkring..ser hur ett rör till tvättstället helt enkelt
gått sönder!
Skyndar av med vattnet!

Nu är jag lite lätt rosenrasande och fruktansvärt irriterad!
Bort med dyngsura mattor! Torka torka torka torka!
Ringer felanmälan...tur bostadsrättsföreningen står för sådana skador
annars hade inte Håkan fått någon mat i Stockholm!

Messar Håkan om att badrummet numera har bytt skepnad till swimmingpool och
vill han vara med och bada får han skynda sej innan rörmokarn hinner före!

Så!
Nu ska jag dricka kaffe och försöka få hjärtat på rätt plats!


Kommentarer
Helena Lundqvist

Nämen kära lilla vän....
Ojojojojoj vilken morgon....
Önskar jag kunde komma upp och hjälpa dig.
Men=dagen kan väl bara bli bättre;)eller...?

KRAMKRAM

2008-04-24 @ 08:51:46
URL: http://helu76.blogg.se
Titti

Haha, men det kan väl vara skönt med pool!?

2008-04-24 @ 08:51:56
jenny

haha oj vilken morgon! den blir nog bättre o lugnare ska du se :)

2008-04-24 @ 08:53:48
A

Oj, vilken kul morgon du fick då =)
Hoppas resten av dagen har ett lite lugnare tempo ;)

2008-04-24 @ 08:59:06
URL: http://amittilivet.blogg.se
Ulrika

Jisses amalia vilken start på dagen du fick då!! Har hänt samma här hemma i vintras..strul med avlopp o vise versa =/
Hoppas det ordnar till sig..men passa ändå på å ta ett dopp i "poolen" medans vattnet är varmt ;-p

2008-04-24 @ 09:00:15
URL: http://uj76.blogspot.com
Nilla

Tja vilken morgon...ha ha den kommer du ju att komma ihåg hoppas att ni inte får en fuktskada i badrummet..se till att de sätter in en avfuktare...må så gott

2008-04-24 @ 09:01:17
URL: http://fnilla.blogg.se
Titti

jag kan inte annat än hålla med :) söt som socker!

2008-04-24 @ 09:22:34
Titti

Om vi säger så här: Lik mamma, men söt ändå! :)

2008-04-24 @ 09:34:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0