Ännu ett recept

Detta recept var SUPERLÄTT att göra..
det enda som var oroande var vändningen på kakan...men det gick..
Bildbevis på koncentrerad jag finns nedan..

Rulltårta

Rulltårta med äppelmos
Rulltårta med äppelmos som fyllning

Den här rulltårtan gör du snabbt och lätt om du följer instruktionerna.



Du behöver:

  • 3 ägg
  • 2 dl socker
  • 2 dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ dl grädde eller mjölk

Fyllning:

  • 2 dl äppelmos eller fast sylt t.ex. jordgubbssylt, hallonsylt etc

Gör så här:

Sätt på ugnen så att den är varm när du du vispat ihop smeten.

Vispa ägg och socker pösigt, gärna med elvisp. Vispa ner bakpulvret. Vispa ner mjölet försiktigt. Vispa ner mjölken/grädden till en jämn smet.


Bred ut smeten på ett bakplåtspapper i en långpanna 30x40 cm.


Grädda mitt i ugnen i 250 grader i 5 minuter. Om du har varmluftsfunktion i din ugn grädda den då i mitten i 200 grader i 8 minuter inställd på varmluft. Stjälp direkt upp tårtan på sockrat papper. Dra bort pappret som kakan gräddats på. Bred genast på fyllningen och rulla ihop. Lägg rulltårtan med skarven ner och låt svalna innan den skärs i bitar.



Kommentarer
Jen

Godmorgon,här är det höstväder.Kommer bli lite barnledig idag tror jag så jag ska försöka pricka in en bio tänkte jag,det var flera år sen.Kram

2008-08-17 @ 08:54:47
URL: http://jennyvestbro.blogg.se/
Kattis

Hahaa, säger jag med när jag ser din koncentration. Hade det inte gått bättre om du sockrat direkt på rulltårtan, lagt pappret på den och haft den tomma plåten på den fyllda plåten.

Alltså tvärtom mot vad du nu gjorde, hahaha.

En idé bara.

Kraaaam

2008-08-17 @ 09:07:19
URL: http://kattis11.blogg.se/
vivan

God morgon vännen!

Oj, vad du bakar...jätteduktig är du...

vem skall äta allt det goda du bakar??

Jag skall koka kräftor och rensa svamp nu...

ha det så gött! kramiz:)

2008-08-17 @ 09:26:26
URL: http://vwellermo.blogg.se/
Kattis

Ehhh, nehe....okaj, hahaha.

Då testar jag det för jag gillar att göra det enkelt för mig. Haha

JAg har massa kommentarer idag men jag måste ju jobba....har inte tid....men det är sååå kul ju.

Kramisar

2008-08-17 @ 09:30:47
URL: http://kattis11.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0