Bärrutor

Detta recept bör provas...supergoda!

ca 40 st 175grader 30 min
 
200 gr margarin
6dl socker
4 ägg
6dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
ca 1/2 l bär
 
Lägg ett bakplåtspapper i en långpanna
 
Smält fettet och låt det svalna lite
 
Rör ner socker, ägg, mjöl och vaniljsocker i fettet
 
Blanda till en slät smet
 
Bred ut i långpanna
 
Fördela bären över kakan
 
Grädda i mitten av ugnen
 
Drag kakan ur pannan och stjälp långpannan över
låt kallna
skär i bitar
 
Kan ätas som den är  men är också jättegott med vaniljsås en gräddklick eller lite glass till.

OBS! Kakan innan gräddning...


 
 


Kommentarer
Kattis

Åh, vilket kanonrecept. JAg har nämligen massa hallon....tinade....då kan jag baka lite ocksp.

Tackar.

Du, dom anser inte mig rolig för vissa har inte släppt in mig i deras lilla liga......så...äsch, det är historia nu.

Men jag tror inte att vi kommer ha fler kräftskivor i längan om inte nån annan ordnar det.

Men vi är ju tre familjer som kan ha det ändå.

2008-08-17 @ 08:40:41
URL: http://kattis11.blogg.se/
Kattis

Jag kanske inte är sååå rolig när jag ska äta mina älskade kräftor, hahaha.

Åh, tack förresten.

Maken kom upp nu, och han hade visst haft kul...han mår inte som en prins idag, hahahaa.

2008-08-17 @ 08:48:52
URL: http://kattis11.blogg.se/
Cissi

Ser mumma ut...

2008-08-17 @ 10:38:41
URL: http://cissislife.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0