Oro

Oroar ni er ofta?
Alltså oroar er för att något har hänt med era kära?
Jag är hopplös på detta!

Håkan har i alla år vi varit tillsammans ringt på morgonen
från jobbet.Då han låg borta och jobbade (sön -tors) ringde han
alltid då han klivit upp och nu när han pendlar så ringer han jämt då
han kommer fram,vilket brukar vara 05.30-05.45..
Idag gjorde han inte det!

Genast satte mina hjärnspöken igång! Krockat så klart!
Japp....ligger blodig och död/skadad någonstans..
Hade planerna klara i mitt huvud att SNART ringer det på telefonen
och är från sjukhus eller polis eller hans jobb.
Men varför ringer inte du då tänker ni?
Näää vill ju inte verka hysterisk för han inte ringt ...KAN ju ha blivit en
försening bara...
Så klart det hade...han ringde 06.20..
MEN ..jag var lugn inför honom så klart..
Låtsades som jag inte ens märkt att klockan var så mycket...;))

Bara att inse ..Jag blir som morsan som måste ringa runt till
oss 4 barn samt barnbarn som bor här i Timrå då hon hör en ambulans och
kolla så det inte gäller någon av oss....Japp!
"Mamma är lik sin mamma"


Kommentarer
mie

Godmorgon! Jag är oxå så där, orolig för det ena än det andra=/. Mina barn suckar och tycker jag ska lugna ner mig=0. Imorse då jag hörde att maken skrapade rutan kom tanken direkt: Hoppas han kommer fram till jobbet=/. Inte kul med is vägar=/.
Ha en bra onsdag=)

2008-02-20 @ 07:31:19
URL: http://www.mies.blogg.se
baristamorsan

Välkommen till klubben!
Vi är lika dana här hos oss, det blir ett himla liv om den ena eller den andra inte ringer men till slut så lär vi oss alla att leva efter det. Samtidigt så är det ju så har man inte hört något så är det förmodligen ok. ;)
Ha en bra dag!

2008-02-20 @ 07:34:06
URL: http://baristamorsan.blogg.se
A

God morgon =) Jag är precis likadan... Om det blir utryckning här så måste jag genast börja gå igenom var alla finns så jag vet att de inte finns ute på vägarna eller så. Men jag brukar dra mig för att ringa runt så jag går istället runt och mår jättepyton tills jag vet att det inte är någon fara =O

2008-02-20 @ 07:43:15
URL: http://amittilivet.blogg.se
Jupp

*hahaha* typiskt karaktärsdrag hos oss kvinnor/mammor, tydligen! Du läste säkert mitt inlägg igår morse om min ångest över att lillsnuttan sov hela natten igenom! *fniss*

Sov som en klubbad säl! *Guuud så gött det var* :-) Synd att det blir så mycket tvätt annars skulle jag bädda rent DAGLIGEN! :-)

Ha en bra onsdag!

2008-02-20 @ 07:56:59
URL: http://veochvett.blogg.se
Titti

Jag har ett riktigt katastroftänkande. När jag är ensam med barnen på nätterna då kommer det att börja brinna. Om telefonen tutar upptaget hos pappa för länge, då får syrran ( som nästa bor granne) gå dit och kolla att allt är ok, för han kan ju inte prata så länge, nänä, då har han fått en hjärtattack och sträckt sig efter telefonen som rasat av klykan och nu ligger han där död. När D flög mycket utmolands med sitt förra jobb, så hade jag tv:n på hela tiden så jag inte skulle missa när dom bröt sändningarna för att rapportera om flygkatastrofen... osv osv osv. Är helt mansik!

2008-02-20 @ 08:03:11
URL: http://dagarimittliv.blogg.se
Jupp

Samma här... och hos mig blir skräcksenariot värre och värre för varje gång oxå... Det jag tycket var illa för ett år sedan är en baggis idag *wahaha*

2008-02-20 @ 08:10:34
URL: http://veochvett.blogg.se
Satu

godmorron gumman! :D

Ojoj.. de där känner man igen allt för väl! typiskt kvinnsfolk.. =P
Skönt med ren tvätt!
Hehe...nu är jag allt NYFIKEN vad är det ,du ska göra idag... hmm...?

puss!

2008-02-20 @ 08:14:46
URL: http://satuelisa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0