Viktigt!

Denna kommentar hade min storasyster Pia lämnat på detta inlägg...
Lägger det som ett inlägg om någon ser och är intresserad!



Postat av: Storsyrran

Du är hjärtligt välkommen(ja alla andra som läser detta också)att bli en del av timrås nattvandringsgrupp. Vi har kört lite mer än ett år nu och i motsats till sundsvall bygger det hela på frivillig basis. D.v.s vi är för närvarande ca 30 föräldrar som enligt en lista vandrar i timrå med omnejd. Vi brukar försöka vara 4 stycken varje gång och det innebär ju att det blir ca var 8e veckoslut som vi vandrar. Inte särskilt betungande. Vid större helger som t,ex skolavslutning rör vi oss i vidare cirklar och har kontakt med fältassistenterna. Själv var jag inne runt navet på skolavslutningen i år och kunde bara konstatera detsamma som du själv gjorde under gatufesten sista afton, alltförmånga o alltförunga dricker alkohol och kan behöva tryggheten av vuxna som tar hand om dom när det går över styr.
Flera av våra föräldrar har barn som gick ur nian nu i vår och troligen kommer några av dom att falla ifrån så påfyllning av ansvarstagande vuxna kan behövas. Det är bara att höra av sig så fixar jag in dig på listan. Om fler som läser detta skulle vara intresserad så kontakta mig gärna på [email protected].



Kommentarer
nilla

Hej

Jag kom hem för en timme sedan men jag var ju tvungen att kika in ....nattvandring är en jättebra sak,nu bor jag inte i Timrå men i bro och där har jag tecknat upp mej till vandring till min store sons förtvivlan ha ha må så gott

2008-07-06 @ 22:37:08
URL: http://fnilla.blogg.se/
Kattis

Godmorgon!

Bra intiativ. JAg startade upp nattvandring där jag bodde förut.

Här jobbar jag med ungdomarna dagtid så det blir min "vandring". Men jag erbjöd mig ett hjälpa till att starta för jag hade ju gjort det en gång...men det är lite segt här.

Kram

2008-07-07 @ 06:33:17
URL: http://kattis11.blogg.se/
Gabbi

Morning raring!!

Jag va med i Vuxen på Stan när sonen härjade som värst!! Fyttifan för allt man får se, alla dessa ungdomar som inte har föräldrar som orkar eller vill bry sig!! Man gör nytta!! Så självklart ska du joina!!

Ha bästa dagen å hälsa sonen krya på sig!!

Kram

2008-07-07 @ 06:39:31
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Wille

God morgon, det är ett bra sätt att förebygga att ungdommar råkar illaut eller hamnar snett, mycket kan stoppas om det stoppas i tid.



He an fin dag i Norr

2008-07-07 @ 06:40:42
URL: http://btwilen.blogg.se/
A

God morgon...

Här i byn finns en jättebra förening som jag tror heter nattugglorna.... Den funkar jättebra. Hoppas du får en fin dag....Kram

2008-07-07 @ 06:58:03
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Dragon Games

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2010-01-26 @ 11:48:47
URL: http://dragon-games.tk01.info


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0