Mat o mat o mat o mat

Här kommer dagens frukost och lunch i ett inlägg!

Frukosten var inget revolutionerande precis!
Youghurt med bär och 2 ägg...
Lite tråkigt med likasamma nästan varje dag kan tyckas men
jag står mej bra på den!


Till lunch hade jag grillat kyckling i ugnen och skar i bitar!
Åt tillsammans med Ruccola,paprika,purjolök,gurka,vanlig ost och fetaost!


Och nu förstår ni är det så här!
Jag köpte ett par jeans i januari som då för tillfället var liiiiite för trånga
för att vara bekväma!

Men varför köper människan för små jeans tänker ni!?
Jo!!
Modellen jag ville ha fanns inte i 29" som jag har utan bara i 28"
så jag tänkte WTF vi köper dom ändå!
Nu var dom ofantligt trånga i påtaget och innan jag gått in mej i dom
så var det knappt så man andades och satt sej definitivt inte på huk om vi  säger så!
MEN....i morse tänkte jag att dom kan jag ha som måttstock på när jag är nöjd med vikten!
Äger ju som bekant ingen våg.Tror inte på vågar! Går på känslan istället!
Och TADA! Dom passar liiiite bättre nu! Kan sitta på huk (med viss risk) och går
alldeles utmärkt att knäppa i midjan utan att bli som en smurf i fejjan!

Nu förstår jag med att det inte är många kilon som gått bort efter två dagars GI men
troligtvis har en viss svullnad gått bort och säkert en del vatten ur kroppen då
man dricker ofantligt mycket vatten och kissar som en höggravid kvinna!

Så nu känner jag mej enbart peppad att fortsätta några dagar till!
I påsk blir det kanske lite si och så men så länge det rör sej om 3-5 kg
 som jag vill ha bort mest för att jag ska
må bättre så
är det inget jag hetsar upp mej för!
Faller jag dit i helgen med någon godisbit så okej..
Pasta,potatis,bröd har jag noll problem att hålla mej ifrån i alla fall!
Mår bra med GI(både denna gången och förra) att man faktiskt  tänker tanken
att aldrig sluta helt med det!
Visst skulle det säkert vara gott med potatisgratäng framöver men inge man kanske
behöver varje vecka!
GI-bröd finns det gott om också så mjukt bröd behöver du ju inte vara utan!

Ikväll är det dax för fyspass nummer två denna vecka!
Underbart att ha kommit igång med träningen är det också!
Mår så himlans bra just nu som människa!


Kommentarer
Nilla

Hej på dej ...

Vilken bra frulle du käkar en annan tar en cigg och kaffe kramkram

2009-04-08 @ 13:35:48
URL: http://fnilla.blogg.se/
Emma-Pemma

Bravo!

Känslan att få på sig byxor & känna att de sitter bara en anings bättre, kan göra en hel dag solig!!



You go girl! ;-)



/Kram.

2009-04-08 @ 13:38:35
URL: http://minnietiger.blogg.se/
Eva

Ja, bröllop är riktigt roligt o mysigt. :)



Vad kul att byxorna passar bättre o att du mår så bra!

2009-04-08 @ 15:03:33
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Gabriella

hehe, jag tycker dina vad-jag-ater-inlagg ar ratt roliga - och vi ater faktiskt ratt lika, du och jag!

Ja - lite synd med reklamfilmen - nan liten futtig hundradels sekund hade jag val kunnat fa vara med!?! Men asch, det gor egentligen inte sa mycket.

2009-04-08 @ 16:30:06
URL: http://ibag.blogg.se/
Junitjej

Jag är nominerad hos Ida Tallhed. Det skulle vara kul om du vill rösta på mig här:

http://idatallhed.blogg.se/2009/april/dom-nominerade.html. Min blogg är nr 10.

2009-04-08 @ 17:25:58
URL: http://junitjejen.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0