Hur klarade vi det förr??

Sitter och messar med Vickan om att det är dags att
röra sej hem från Pojkvännen snart...
Kommer då att tänka på hur det var då vi var ung..
NU kan man alltid nå ungdomarna ,ja om telefonen
är på vill säga..
DÅ... då vi var unga så fick föräldrarna bara tag i en om
dom gav sej ut för att leta(förlåt pappa).
var vi själva tvungen att ha en krona
så vi kunde ta oss till en telefonautomat för
att ringa hem och säga om det var något speciellt..
NU...ringer barnen bara en signal (för att inte
slösa med sina pengar) och föräldrarna ringer upp..

Så hur är det nu då?
Bättre nu eller bättre förr??
Visst är det bra man med några enkla knapptryck kan få
kontakt med sina barn  och då förhoppningsvis
känna sej lugnare...men det gick ju uppenbarligen förr också
då man inte kunde det!?
Är det kanske så att vi som är föräldrar till ungdomar idag
litar mindre på våra än vad våra föräldrar gjorde på oss?
Eller är det bara det att man är van att
kunna få tag i dom och därför blir hysterisk om
signalerna går fram och ingen svarar?

Är det rent av så att samhället har förändrats så mycket
så att vi inte KAN klara oss utan mobiler??



Kommentarer
Annica

Om du tar kartor till alla affärer i Birsta så kan jag ta kartor till alla hockeyhallar i stockholms län... De hittar jag i sömnen... Förstå vilken onödig information som upptar dyrbar plats i min lilla hjärna!

2009-02-16 @ 20:23:19
URL: http://anja72.blogg.se/
Camilla

Hallå Du gamle indian!



Har det kommit något litet brev till Dig om att vi firar 25 år sedan vi gick ur årskurs 9...



En kompis till mig har fått det men det kanske kommer klassvis då jag gick i klassen efter henne...



Skulle visst vara lite PARTY i slutet av maj på Mercat Cross (om du vet vart det ligger) haha...



Ha det gott!

2009-02-16 @ 21:55:49
URL: http://gevalium.blogg.se/
Gabriella

Jag erkanner att jag sorgligt nog inte kan leva utan min mobil... fast jag har tankt pa det dar ratt ofta. Det ar ju sa fantastiskt med email och fax och mobil och sant och det underlattar ju sa mycket. Men samtidigt vaxer ju ocksa kraven. Forr var ingen forvanad om det tog ett tag att fa ett svar (pa tex. ett brev). Nu maste man svara pa momangen... sa nog ar det bra med allt det nya, men kraven och forvantningarna har ocksa vaxt och man blir darmed mer stressad.

2009-02-16 @ 22:40:21
URL: http://ibag.blogg.se/
Berit

Visst är det bra med mobiltfn. Det hade underlättat enormt när jag var ung i alla fall.

Kramar MrsBettan

2009-02-16 @ 23:10:50
URL: http://mrsbettan.blogg.se/
fia

det ligger nog mycket i att det är samhället som har hårdnat , så att en mobil är nåt som vi tar som en säkerhet idag som är bra .

själv önskar jag att det inte behövde va så hårt och att man inte behövde va så rädd att det ska hända någe . önskar dig en trevlig kväll.

2009-02-16 @ 23:19:11
URL: http://ajaxen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0