God morgon ....eh....

Hallå på er!
Nä det gick åt helvete rent ut sagt i gårdagens match!
7-0 i baken! Isch!
Men men som en av vakterna sa....Den ENDA trevliga vakten på hela
fuckning jävla skitarenan!(Ursäkta ordvalet men finnsinga andra)
Ja han sa i allla fall nu är det 0-0 igen till nästa match!
Så sant ...bäst av 7 är det ju!
Han var dessutom kusin med Fredrik Stillman...som inte säger ointresserad så mycket
men han är känd inom hockeyn!

Resan kan vi börja med..

Som vanligt var vi ute i god tid då jag definitivt inte är tidsoptimist!
Så klockan tjugo över 5 väckte vi vår chaufför Pontus(sonen) och klockan halv 6 stannade bilen
vid arenan där bussen skulle gå ifrån..
Behöver jag säga vi var först!?
Fniss!
Men som jag sa till Håkan...."vilken tur då får vi dom platser i bussen vi vill ha"
Bussen kom och även våra medresenärer.Vi var tre par som åkte i sällskap..ja och andra också så klart.
En stor buss för 6 personer hade ju varit liiiite för mycket!
Vi nöp bästa platserna(tacka mej).
Halv sju hade vi hämtat upp alla som skulle med även i stan och resan påbörjades..
Lugnt och fridfullt så klart..
Framåt nio var ljudnivån liiiite högre och vi lekte
franskmän och drack rödtjut till frukost..
Eller nä inte jag...men mina tjejkompisar..jag ölar jag!
Vi läste om kvinnans kropp efter 40 och konstaterade man kan fylla Botox
i blygdläpparna om dom börjar hänga:))

Nåväl..resan gick vidare och filmer från förra årets kvartar sågs...där Timrå
slog ut Modo...Det var tider det!

Jag fick veta jag är avlägsen släkt med en kille i klacken som jag nog aldrig kunnat
trott!Där ser man vilka överraskningar man kan få!

Vid det här laget hade jag förträngt våtservetterna och skrattade mest!
Lunch åts i Nyköping...Och resan gick vidare..

Väl framme i Jerusalem så var det som om Clark Olofsson klev av bussen!
Den omrigades av små polisaspiranter som bara längtade efter att få
slå några slag med batongen på dessa rödvita glada människor
som vällde ur bussen!
Så ja...det jag hade hört om Jönköpingspolisen stämmer..
Dom är en skam för poliskåren...dom betedde sej som skit!
Skulle kunna skriva mycket om dom men det får bli ett eget inlägg..
Jag drack bara kaffe från att vi kom dit då det blev väldigt turbulent
med poliser och vissa av våra klackmedlemmar..
Kände att man som äldre fick skärpa till sej så man kunde finnas
till hands...
Matchen gick som ni vet åt helvete!
V fick lösa ut 4 killar hos polisen...
Och jag säger det igen..
Jävla maktmissbruk dom små batongnissarna höll  på med..

Men men!
I det stora hela var det trots allt en kul resa...tro inget annat!
Resan hem var jobbig...
Trött var man men sov dåligt...utom Håkan och Thomas som slocknade
klockan nio och sov till halv fyra..
Hemma var vi runt 5 och sovit har jag i 4 timmar!
Så sammantaget var det bra trots förlust och vissa tråkigheter!


Kommentarer
Anna

;-) låter som om du haft en hektisk helg...



Ha en lugn och skön dag nu då

2009-03-08 @ 11:32:48
URL: http://annalexing.blogg.se/
ejmis

Är det någon som kommer att vila i soffan hos er idag? ;)

2009-03-08 @ 11:49:25
URL: http://ejmis.blogg.se/
Åsa.S

Det där med vakter och poliser, det är nog bara för att HV själva har stökiga supportrar. D8et är samma för oss när vi kommer till Lidköping (Villa), deras klack är ju en riktig huliganklack, och vakterna är stenhårda även mot oss, fast vi är en känd lugn klack.

2009-03-08 @ 12:34:41
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Maria

Hoppas du kan njuta av ett lugn idag efter en hektisk helg :-)



2009-03-08 @ 13:06:14
URL: http://www.forsnetblogg.se/Maria
Ulla

Vilken resa!!!

2009-03-08 @ 13:12:32
URL: http://ulla67.blogg.se/
Susan

Låter som om ni hade en galen och kul dag=)=)



Kramar

2009-03-08 @ 18:47:16
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
vivan

Förstår att du är trött nu!! men det verkade vara livat i alla fall!

Kramen!

2009-03-08 @ 20:01:29
URL: http://vwellermo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0