Ibland blir det inte som man tänkt sej...

Hade en lugn jobbkväll igår och fick besked att min svägerska skulle till mamma så då behövde jag inte gå dit efter jobbet!Fine tänkte jag...det blir ganska lugnt då man kommer hem...
Jo tjena!
 
Kommer hem i godan runt kvart i åtta,plockar undan lite stök efter den ohängda sonen som har dragit på hockey...
DÅ ringer telefonen första gången....min syster som då vid tillfället står mitt i klacken i rasande hemmamatch...
"Jo du vår mamma vettu hon ska ju ha främmande på lördag och dom skulle ju äta smörgåstårta MEN hon har inte beställt någon utan bara tagit för givet att någon av oss skulle sköta den biten" Jahapp! Morsan!!!! 
Och nu sätter jakten på tårtan igång...min svägerska ringer dit vi brukar beställa men nej dom har två begravningar på lördag så dom hinner inte...Syrran ringer igen..vi kommer överens om att jag ska kolla med Coop här i Timrå som gör tårtor..klockan är nu typ halv nio och jag sitter med nytvättat dyngsurt hår och pyjamas på.Jag ringer och ringer och ringer men näääääääää inget svar...Ringer min syster som fortfarande är på hemmamatch mitt i smeten..Vi avslutar samtalet med att bestämma att hon helt enkelt kommer chansa på att idag(fredag) höra av sej till Coop och kolla om det går att lösa.Tid nu typ nästan tio i nio.Coop stänger nio.
Jag sitter en minut och fundilerar.Nu känner inte ni vår mamma men hon är en dam som kan vara mycket bestämd och ska hon ha tårta så blir det tårta...
Fan flyger i mej och jag tänker jag hinner på Coop(bor två minuter därifrån)...
Sagt och gjort jag tassar ut i hallen och ska sätta på mej jackan...DÄR blir det stopp då jag ser mej själv i spegeln.
Vita fladdrande pyjamasbyxor med en typ av volang på benen nertill OCH dyngsurt hår!!!Här hinner inte bytas om,goda råd är dyra.På med jackan ut i hissen,tittat i spegeln och putsar lite på snoken som är lite blöt av vatten som har droppat från huvudet, såja inte så illa...
Upp på Coop,fullkomligen flyger in med mina vita pyjamasbyxor fladdrande runt benen fixar till frisyren jag inte just då har ,sträcker upp mej lite för att se respektabel(?) ut.
Får tag i personal som nog tror jag är galen och vågar inte annat än att ta min beställning.Dom Lovar inte att det ska hinnas men tror dom känner min desperation och lovar göra sitt bästa...PHU!!!! 
 
Så ja Morsan ät nu denna tårta med andakt!!!!


Kommentarer
Åsa

Hoppas verkligen att de uppskattar tårtan nu!

2012-10-19 @ 10:13:51
URL: http://asassecondtime.blogspot.se/
Gubben

Vilken syn det måste varit för de som var på coop när du stormar in. hoppas verkligen att morsan blev nöjd med tårtan.

2012-10-20 @ 07:14:46
URL: http://mhats.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0