Irriterad på telefonförsäljare..

Ni får ursäkta alla telefonförsäljare där ute
men nu är jag irriterad!

Telefonen ringer här hemma ,jag svarar.
I luren är då en ung man som jag då han
presenterar sej inte uppfattar vad han heter eller
från vilket företag han ringer.Då jag frågat 3 gånger låtstas
jag att jag har uppfattat då jag inte ORKAR bry mej mera..
Anledningen till att jag inte hörde var att han pratade SÅ fort och
otydligt att jag aldrig hört på maken!
I allfall är det Håkan han söker. Jag upplyser om att Håkan jobbar
och att han får försöka senare.

DÅ börjar han att tala med mej om kalsonger som han vill ge(?)
bort till Håkan gratis och absolut ingen bindningstid.(för väl
jag till slut fattade vad han ville då iallfall)

Försöker avbryta honom  för att säga att det får han ta med
Håkan ...tror ni det går?? NÄÄÄ...Då jag sagt för säkert
femte gången att "det får du återkomma om isåfall och prata
med Håkan om" så fortsätter människan i luren iallfall
med orden "men snälla söta" kan inte du bestämma åt
honom ,det kostar er ju ingenting" DÅ brinner det för mej..
Säger till den unge mannen att "nu har jag fått nog" på ett
säkert relativt bryskt sätt ...får då till svar i telefonen
"Tack för ingenting då" och han lägger på!?!?!?!?!

Ja vad ska man säga??Synd jag aldrig uppfattade vilket
företag han ringde från  eller tur för honom.För då GARANTERAR jag
att hans chef hade fått ett samtal illa kvickt!

SÅ!
1) En telefonförsäljare bör väll åtminstone kunna prata rent
för att ha chans att sälja en produkt??

2) Kalla inte mej snälla söta om du inte känner mej. Och absolut inte
om du är telefonförsäljare.

3)Okej att dom vill sälja MEN ..antar dom har någon
typ av introduktionskurs innan dom börjar jobba??
Lär dom då att vara hövlig...telefonvettt kallas det!!

4) Den killen ringde helt fel dag.

5) VARFÖR la jag inte bara på?!

image886


Kommentarer
Charlotte

Fy så irriterande! Han låter ju extra jobbig, till och med för att vara telefonförsäljare. Jag har också funderat ibland på varför man inte bara smäller på luren, men det är väl uppfostran som sitter i ryggmärgen att man ska vara artig - även mot de som inte förtjänar det...

2007-12-03 @ 13:44:00
URL: http://www.charlotte.nu
Sofia

Säkert en ung, ny kille på telecom-företaget. De får ett uppdrag, ett litet minimanus och en kvot sålda som man ska uppnå. Tro mig, någon kontakt med det företag vars produkter detta gäller har inte killen, utan bara hans chefer.
"Introkurserna" består ofta av max en halvdag, sedan får du sitta med de andra i typ en dag innan du ska börja ringa själv. Och som sagt, du har en kvot att uppnå för att inte behöva sluta eller vara till allmänt åtlöje på "den stora resultattavlan".
Jag hatar själv telefonförsäljare och Robert får ta de samtalen, men jag har själv varit en ett kort tag och känner många som jobbar med det. Ett otacksamt och drygt jobb, men man måste ju ha en inkomst.
Oj, vilken predikan det blev nu!

2007-12-03 @ 13:57:57
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Anna

Haha, jag har varit med om mååånga såna otrevliga samtal.. Tänk på att det är han som mår dåligast! =)

Han har säkert inte sålt nåt och börjar få lite smått panik med tanke på sin provetion. Det är min teori!

2007-12-03 @ 15:23:12
URL: http://moranna.blogg.se
Anna

Nu har inte proat "NIX" förresten? Med den tjänsten så får inte telefonförsäljare ringa. Det funkar faktiskt, vi har det och det är aldrig någon som ringer längre.. Förutom sånt som vi är medlemmar på.

2007-12-03 @ 15:24:59
URL: http://moranna.blogg.se
Mizca

Jag avskyr telefonförsäljare som inte kan acceptera ett nej tack.

2007-12-03 @ 16:58:00
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Anna

Jag har själv jobbat som telefonförsäljare och kan meddela att det inte är något speciellt underhållande jobb och jag tycker synd om satarna som sitter och försöker pracka på folk saker bara för att få lite provision; en 50-lapp per såld enhet ungefär.. Men trots detta kan jag inte heller vara trevlig mot dom längre när de ringer stup i kvarten så jag brukar tala om för dem att jag förstår att de vill men att jag inte kan tacka ja till alla. Har även jag märkt att folk som ringer pratar fort, gärna killar, men det beror nog i stort sett på att de läser från en manual och för att de vill hinna med att ringa till så många som möjligt! Trevlig blogg förresten - jag har nyss börjat blogga på blogg.se och har (lite ursäktande) stulit idén om sanningar om sig själv från dig! Din blogg är väldigt underhållande och läsa, speciellt eftersom du inte skriver så mkt varje gång.. jag däremot har inte lärt mej att inte skriva stora kapitel ur mitt liv än! Tack för en bra sida!

2008-01-31 @ 11:09:27
URL: http://annays.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0