Julförberedelser

Julafton om en vecka...Och jag har nästan allt kvar att
fixa..Naturligtvis blev det standation i maskineriet
när pappa blev sjuk den 5/12 så därför släpar allt efter..

Julklappar har jag kvar att handla.Har hunnit lite..
Julmat ska inhandlas och tillagas..Köttbullar skinka och min
specialsill..resten går att köpa färdigt..laxen gravar svärmor.TACK!
Granen kläs(egentligen ska jag nog köpa ny)
Klappar ska slås in och levereras
Bakning av saffranskaka och kanelkaka
Kokning av knäck och ischoklad..
Hemmet ska städas..
SIsta julpyntet upp
Julavslutningar på två skolor..Bandyavslutning för Victoria..

Där emellan ska sjukhusbesök ,föräldrakvart,och vardagliga
saker klämmas in..
Ge mej styrka..
Sedan plågar mitt samvete mej KONSTANT!
Förlåt allt gnäll..

ÄR NI KLAR FÖR JULEN???

image994


Kommentarer
mia dh

I princip klar, men vi firar inte hemma så jag slipper fixa julmat detta år. Ha det fint

2007-12-16 @ 11:50:38
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Carro

Söta du , ta det lugnt , allt brukar ordna sig i slutändan :) Du får lite styrka av mig .. Ha en bra söndag ! KRAM

2007-12-16 @ 12:02:44
URL: http://acmd.blogg.se
Jexxica

JO, stressigt kan det bli, men jag började redan den 17:nde November så jag har mitt på det klara nu. ska slå in lite till paket, damsuga en snabbis, och sen blir det att packa väskorna. Eftersom Familjen Bor i finland,och julen skall firas där. Så är det mamma som får stå för Julmaten. och bra det... hon gör det så bra så!! vi åker på onsdagsmorgonen... så nu är det slutspurtten som gäller, så att man kan chilla i Finland sen.. Jag skickar åt dig en julkram med mkt energi och ork! och hoppas din pappa kryar på sig och hoppas ni får fira en fin och vit jul ihop! Du och dina närmaste... GOD JUL!

2007-12-16 @ 14:05:31
URL: http://jexxica.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0