Mamma är ingen lätt sak att bita i..

Oh my! Maken till tjurig mamma får man leta efter..
Sjukhuset ringde och ska ha vårdplanering i morgon
och vill jag kommer in...Naturligtvis gör jag det..
MEN mamma blev störttjurig och säger dom inte behöver någon
hjälp alls...
Jag i min tur blir tjurig på henne då inte hon eller jag kan bedöma
det utan bara pappa och vårdpersonalen..
Sedan ringer pappa och undrar om mamma vet detta
och ja säger jag ...och berättar reaktionen på henne..
Pappa stackarn säger jamen vi kanske klarar oss...BARA
för att inte stöta sej med mamma..Ibland är han som Lilla
Fridolf!

Förstår min mamma på sätt och vis att hon inte vill ha främmande
människor där hemma men samtidigt måste hon se till pappas
bästa...

Vet varken ut eller in! Åker in i morgon iallfall och ser vad som
händer..
Personalen vet hennes negativa inställning...
Nu kommer inte pappa hem i morgon...dom vet inte riktigt
när .Kan bli före jul men lika bra nästa år..
Dom har tagit bort syrgasen men blodgaserna var inget bra så troligen
får han tillbaka den.Isf får han en portabel som kan sitta fast
på rullatorn.För utan en sådan klarar han inte att gå längre
sträckor..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0