Dax att planera månadsinköpen..

Ja det var ett litet krig som pågick.Var över på 1 minut.

Nu börjar det och drar sej mot slutet på månaden igen.Det märks i
vår frys..
Vi är så himlans duktiga vi och storhandlar 1 gång i månaden,
ja vi får naturligtvis köpa till mjölk,grädde och sådana saker
som det inte är så långt datum på.
Men kött,korv,kyckling etc det inhandlas en gång och paketeras sedan i
potionsförpackningar i frysen och plockas fram kvällen före(oftast)
innan vi ska ha det till middag.
Tycker nog själv jag är jätteduktig ;))
Fördelen med att göra sådan handling är att man sparar pengar,
mycket pengar faktiskt.
Är du på affären varje dag så dimper det ju alltid ner något som man
inte behöver..
Och där pratar jag nog lite mot mej själv kände jag,jag går ju iallafall på
affären iaf nån gång i veckan (dagligvaror som tar slut)MEN det är ändå skillnad.
Sedan är ju fördelen då man storhandlar att man kanske köper några kilo extra av den där billiga köttfärsen
eller vad det nu må vara som affären har extrapris på just den vecka jag handlar
och då sparar man ju automatiskt in några kronor där...

Ja så gör då vi...
Hur gör NI?

Sedan tycker jag det är så praktiskt att man bara behöver gå till frysen och
stå där en stund och fundilera ut middagsmaten och slipper våndan
i affären varje dag..
I denna månadshandling ingår då även tvättmedel,diskmedel,tvål, tandkräm
m.m. Brukar även där passa på då affärerna har extrapris som till exempel
"ta tre colgate tandkräm för 20:-"

Nå denna handling kräver sin tid,både i förberedelser(kollar alltid reklamen
efter billigaste ställe) och i den tid det tar att faktiskt inhandla och packa upp
och paketera om och frysa in.
På denna punkt är jag väldigt ekonomisk,varför vet jag inte
för egentligen behöver jag inte jaga extrapriserna men jag gillar det...
Och den sista meningen var det STOR Tantvarning på kände jag;))

hahahahaha...känner då jag läser igenom mitt inlägg
att "gud vad tråkig och präktig jag låter"..
Men jag vänder på det och tänker så här istället..
Tänk vad mycket tid jag sparar in som kan användas till att vara
allt annat än präktig med min man på fredagkvällen då
alla barn sover....Det är DÅ Villiga Vera tittar fram
och Präktiga Rut försvinner...


Kommentarer
Alexandra

Äsch. Jag storhandlar också en gång i månaden och har gjort sen jag flyttade hemifrån. Inte präktigt, bara ekonomiskt ;)

2007-10-23 @ 12:18:01
URL: http://brummagummans.blogspot.com
Annsingen

Skönt att höra Alexandra !!! Då kan jag andas ut då...:))

2007-10-23 @ 12:27:43
Asgeirmariann

Thanks for your hard work,the info ,links , and rescourses are an asset to our business.

2009-03-05 @ 13:17:58
URL: http://asgeirmariann.myblog.de


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0