Besvärlig Kund..

Jag är nog en försäljares värsta kund!

Har alltid så länge jag kan minnas varit intresserad av konsumenträtt..
Vilket gör mej till en "besvärlig" kund!
Så mycket rättigheter vi har som vi inte känner till!

Köper jag ett par skor,ett klädesplagg och det går upp en söm eller
en sula spricker inom en rimlig framtid ja då är ja där
på affären och klagar..Oftast får jag igenom det och får tillgodokvitto
eller pengarna tillbaka..Det går även utan kvitto bara så ni vet!

Då vi köpte vår senaste bil var jag så på  firman om olika saker att till slut
då jag ringde var jag "Hon med Saaben"....Vissa gånger tror jag försäljaren
valde att inte svara då han såg mitt nummer!

Vi köpte en ny bilstereo för nåt år sedan som inte riktigt ville det vi ville..
den affären slutade med att killen på affären nästan kastade kablar för flera hundra kronor
efter mej så vi skulle kunna grejja det..Då blev jag "hon med stereon"

Ni vet väll att om det står ett pris i butiken men ett annat dyker upp i kassan
så har ni rätt att få det lägre priset..alltså det ute i affären?
Det råkade jag ut för då jag köpte en mobil till Håkan en gång..
I affären stod ett pris som visade sej vara 300 kronor lägre än det dom hade innanför
disk. Killen där hävdade då att jag skulle betala det högre priset men jag stod
på mej och sa bestämt"nej enligt konsumetlagen så ska jag betala det billigare
priset men vi kan ringa och kolla om du vill"...Jag gick därifrån med det lägre såklart!

Det jag vill ha fram är att KOLLA noga vad du har för rättigheter innan köp! Det är
så mycket lurendrejerier så ojojoj!
Jadå..jag kollar oftast kvittot då jag har handlat mat också och upptäcker
OFTA fel på det!
Även om det bara är en struntsumma så..."många bäckar små"


Kommentarer
Johannah

Du har rätt.. många bäckar små.. Jag jobbar själv extra i en matbutik och sitter i kassan, det är otroligt lätt att göra fel, men även att saker & ting är fel inlagda i datan, men jag har fått lära mig av kollegor, chefen och sunt förnuft att "kunden har ju alltid rätt" , gör vi fel, så får kunden precis som du sa, gå därifrån med det lägre priset!

2008-02-08 @ 13:25:16
URL: http://johannahandersson.blogg.se
Johannah

Jag kände mig inte beskylld : ) konstaterade bara att det blir mkt fel

2008-02-08 @ 13:33:02
URL: http://johannahandersson.blogg.se
A

Jag är nog ganska mycket som du där =) Kollar alltid kvittot och vet att jag har rätt till billigaste priset... men hu vad det finns de som försöker luras med en =/

2008-02-08 @ 13:34:35
URL: http://amittilivet.blogg.se
Issa

Okej, matte lockade mig till soffan!:P Jaa, jag tänker beställa den ja!! Syns snart! kram

2008-02-08 @ 13:37:20
URL: http://isabelleaberg.blogg.se
pej

*fniss* Va gullig du är :)

Du har helt rätt. Jag är alldeles för dålig på att veta va jag har för rättigheter...får lära mig av dig!

2008-02-08 @ 17:17:26
URL: http://pbme.blogg.se
mie

Absolut, man ska inte ge sig=)

2008-02-08 @ 17:25:04
URL: http://mies.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0