Gatufestens baksida

I går kväll var vi som sagt in på kvällen fast vi inte tänkt så!

Då vi ätit ,lyssnat på Ständut Blakk och druckit en öl var så gick vi ut på stan
för att kolla läget.
Det som mötte oss var fruktansvärt.
I var och varannat gathörn stod en full tonåring och spydde alternativt
bråkade.Polis och ordningsvakter hade fullt jobb med att ta hand om alla.
Unga flickor med alldeles för korta kjolar,alldeles för mycket
alkohol i kroppen raglade fram var man än tittade.
Tonårspojkar som bråkade såg vi också lite här och där

Bestämde där och då att då mina barn nu snart är i tonåren ska jag
definitivt gå med i Föräldrar på stan eller som nattvandrare bland ungdomar.
Inte enbart för att ha koll på mina utan för att kanske kunna rädda någon
tonåring på drift att komma hem utan inblandning av polis och sociala.
Eller enbart för att finnas där som medmänniska då någon tonåring är ledsen,spyr
eller har råkat ut för andra saker..

Det är våran plikt som vuxna att se till att ungdomarna inte far mer illa än
nödvändigt!


Kommentarer
Wille

Jag tror det bor en lite superhjälte i dig också.



ja just det god morgon och god middag

2008-07-06 @ 11:19:56
URL: http://btwilen.blogg.se/
Ulla

Lika roligt som stora anordnade stadsfester är, lika sorgligt är de om man som ni fick se baksidan. Här är det segt idag. Har nu firat starten på semestern i dagarna två och det tar på en gammal människa L

2008-07-06 @ 11:29:40
URL: http://ulla67.blogg.se/
Wille

Det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med min vän jag har ingen koll på det där. Hoppas det löser sig ändå.



2008-07-06 @ 11:38:24
URL: http://btwilen.blogg.se/
A

Sånt gör mig vansinnig....

Jag är ingen förälder som vandrar på stan.. tyvärr.

Jag är väl för lat för det....

Men däremot har jag varit oerhört hård mot mina barn... De ska inte ha en chans att ränna ute och supa. Jag har stenkoll på dem.

2008-07-06 @ 11:53:31
URL: http://amittilivet.blogg.se/
A

Nä, inga garantier...

Tycker det är precis så man ska göra... Låta dem vara där men finnas och hålla koll.

Jag minns ju hur jag själv var... Sa att jag skulle sova hos kompisar och var sen i stan hela nätterna. Fast jag söp inte =)

2008-07-06 @ 12:00:06
URL: http://amittilivet.blogg.se/
TT

Visst är det hemskt att se dessa packade tonårstjejer som klär sej så som dom gör!

Vi har ju haft Power Meet här och det har sett likadant ut här!

2008-07-06 @ 12:27:28
URL: http://tyratok.blogg.se/
Anna

INSTÄMMER helt och fullt!

Jag kommer oxå få bli en

morsa på stan som det heter här ;-)

2008-07-06 @ 12:41:39
URL: http://annalexing.blogg.se/
Pia

ABSOLUT! Håller med!

2008-07-06 @ 17:52:55
URL: http://fjomparna.blogg.se/
Storsyrran

Du är hjärtligt välkommen(ja alla andra som läser detta också)att bli en del av timrås nattvandringsgrupp. Vi har kört lite mer än ett år nu och i motsats till sundsvall bygger det hela på frivillig basis. D.v.s vi är för närvarande ca 30 föräldrar som enligt en lista vandrar i timrå med omnejd. Vi brukar försöka vara 4 stycken varje gång och det innebär ju att det blir ca var 8e veckoslut som vi vandrar. Inte särskilt betungande. Vid större helger som t,ex skolavslutning rör vi oss i vidare cirklar och har kontakt med fältassistenterna. Själv var jag inne runt navet på skolavslutningen i år och kunde bara konstatera detsamma som du själv gjorde under gatufesten sista afton, alltförmånga o alltförunga dricker alkohol och kan behöva tryggheten av vuxna som tar hand om dom när det går över styr.

Flera av våra föräldrar har barn som gick ur nian nu i vår och troligen kommer några av dom att falla ifrån så påfyllning av ansvarstagande vuxna kan behövas. Det är bara att höra av sig så fixar jag in dig på listan. Om fler som läser detta skulle vara intresserad så kontakta mig gärna på [email protected].

2008-07-06 @ 20:03:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0