Är han inte klok??

Jag och Håkan gillar ju att renovera och inreda som ni vet!
MEN!
Tapetsering är inte vår starkaste sida om vi säger så!
Vickans rum blev för ca ett år sedan tapetserat en varm
augustidag som blev kväll som blev natt
innan det var klart...och där jag konstaterade att
våderna gick lättare att sätta upp om man drack en Baileys för varje..

Sovrummet ja...ja där gick det ju bra..men det var en vägg.EN!

I går släpper han bomben!
"Jag tror vi tapetserar vardagsrummet istället för att måla!"
Jag kände hur ALLT blod bara försvann rakt ner i tårna och jag blev svim-
färdig!Nu hade han nog blivit tokig på allvar?!?!
Men nej då...han var så säker på sin sak så..

Så kära vänner ni har ett minst sagt spännande oskrivet kapitel av min blogg
att vänta er då det sker...Det kan jag lova!!!!
Håkan blir förvandlad då tapetsering ska ske...han är en relativt lugn behaglig
människa i vanliga fall men vid tapetsering sker något och han mumlar mantran likt
"bubblorna försvinner bubblorna försvinner"..."nej vi får riva nej vi får riva"
Han sliter det lilla hår han har kvar och ansiktet får en ton av rödfärg som gör vilken
 Falurödfärgsburk som helst grön av avund..


Jag!? Ja jag tar nog en Baileys eller två eller tre på balkongen och låter han härja fritt...


Kommentarer
A

Välj då för guds skull en tapet som inte behöver mönsterpassas ;) Hehehe... Lycka till....

2008-06-09 @ 13:20:45
URL: http://amittilivet.blogg.se/
Titti

Säg till om ni behöver hjälp, jag är en fena på tapetsering! Underarbetet är A och O. Resten sköter sig nästan självt!

2008-06-09 @ 13:44:23
Sigrid

vad ska du göra imorrn då?

2008-06-09 @ 14:52:39
URL: http://jaghetersigrid.blogg.se/
Marica Rödebäck

Hehe ;) Vet du vad, det är exakt samma recept som jag använde mig av igår och det var inte gott... =( Jag säger då det, jag är inte bra i köket. HAHA!

2008-06-09 @ 19:19:51
URL: http://rodeback.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0