Hur var det nu?

Människovärde!
Respekt!

Ja preccis..
Var ute med Abbe ...då jag kommer  på gångvägen ser jag en parant dam stå
alldeles stilla.Då jag närmar mej säger hon..Åh vad bra att någon kom!
Jaha!?
Ja det står en man här borta i trappen och dricker öl och jag vågar inte gå förbi..
Nähä!?
Nä men han kan ju vara farlig...det är en av A-lagarna säger damen..
Mycket riktigt är det en av dom kända A-lagarna ...en man vet är totalt harmlös..
Mannen i fråga står då ca 15 meter ifrån oss och hör så klart
'vad damen säger..
Jag säger ja om du nu är så rädd för en öldrickande människa så gå med mej då..
Varpå hon gör så...då vi närmar oss trappen och ska gå ner så gör mannen något
som jag anser är väldigt kul..
Hon går före mej....då hon är alldeles intill säger han BUUU....
Varpå tanten höll på att tappa peruken av rädsla..
Ojsan säger mannen blev damen rädd  och flinar lite..
Jag blir faktiskt full i skratt..
Förstår mannen..bara för att man är alkolist är man inte farlig..
Visst kan förstå damen i fråga på sätt och vis....det finns farliga människor..
MEN ...man kan inte ta avstånd ifrån allt...
Alkolister är också människor....dom har ett värde!

Då jag sedan är på väg tillbaka ser jag denna man sitta med en kompis på en filt
på en gräsmatta i närheten av där han stod..
Dom dricker en öl och äter något...dom har picknick helt enkelt...
Helt vanliga människor även om dom är lite för glada i alkoholhaltiga drycker..

Nu finns det säkert dom som tycker mannen gjorde fel som skrämde damen i fråga..
Och lite kanske han gav damen vatten på kvarn...hon blev ju faktiskt rädd..
Men jag tycker det var liiite lustigt jag:)


Kommentarer
Annica

Måste säga att mannen steg i mina ögon. Han hade mer humor än damen ifråga. ASG I sina yngre dagar var han säkert en riktig charmör! Tror du inte det?

2008-05-28 @ 16:26:15
URL: http://anja72.blogg.se/
Johanna

Människovärde, respekt? Ja precis, man måste respektera att lite äldre människor ofta är lite mer ängsliga av sig.



...!

2008-05-28 @ 17:00:53
mie

Hahaha..ja den mannen hade humor iaf=))

2008-05-28 @ 18:43:04
URL: http://mies.blogg.se/
Titti

Han hade ju humor tycker jag iallafall!

2008-05-28 @ 20:06:49
Eva

:-)) Mannen hade ju humor, heder åt honom. Han kunde likaväl ha blivit förolämpad och otrevlig med tanke på hennes attityd.

Jag var med om en liknande händelse häromdagen när jag gick över en av stans broar. Jag har nästan kommit fram till brofästet när jag möter en man i 50-års åldern på cykel. Han hojtar åt mig:

-Passa dig tjejen, det är ett gäng påtända på väg hitåt...

På långt håll ser jag 6-7 personer som närmar sig. Shit, tänker jag, tänk om jag blir överfallen och nerkastad från bron, eller rånad... Funderade ett ögonblick på att vända, men det var ju jättelång väg tillbaka över bron. Så jag tog ett djupt andetag och fortsatte. Men, sen visar det sig - det är bara ett par förståndshandikappade med sina ledsagare som tar en promenad. Och en av dem är lite högljud. Något som cykelmannen misstolkade som att de var knarkare...

Rätt sorgligt eller hur, hur snabba människor kan vara att dra fel slutsatser....

2008-05-28 @ 20:41:25
URL: http://suntliv2.blogg.se/
ejmis

Visst var det lite kul ;)

2008-05-28 @ 21:59:15
URL: http://ejmis.blogg.se/
mona-lisa

Bra och fin människosyn du har.



Ja visst är det så att alla människor har ett värde.

Man skall aldrig glömma att vem som helst kan drabbas och hamna i hans situation.



Jag tyckte han gjorde rätt, kan inte vara så skoj att höra folks elakheter om sitt tillstånd...

kram

2008-05-28 @ 22:36:03
URL: http://melodislinga.blogg.se/
Bim H-D

Oj, vilket hemskt liv den kvinnan måste ha - vara rädd för allt... och jag förstår att du hade lite kul ;) Jag hade nog haft lite svårt för att inte göra tummen upp åt A-lagaren... sådan humor har jag, tyvärr... Han har ju också ett värde, är en människa... och är säkerligen hiskeligen säkert väldigt trött på att få höra liknande saker, suck... De helt sk ofarliga A-lagarna kan vara riktigt kul ibland, men det finns andra sorten också - de undviker man...

Må så grankott...

2008-05-28 @ 22:43:40
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
vivvan

Den var bra...tur att det inte var jag som gick med tanten...jag hade skrattat ihjäl mig..(förlåt tanten) hade inte kunnat hålla mig....men vad du jobbar och står i..natti...kramiz

2008-05-28 @ 22:45:55
URL: http://vwellermo.blogg .se
Jupp

AGUUUD jag hade garvat tills jag trillat av pinn! ASGARV Hälsa mannen att han är bäst om du ser honom igen!



He made my day! ;-)

2008-05-29 @ 07:53:36
URL: http://veochvett.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0