Håkan är killen hela dan han!

Varning för Lååååååååångt inlägg!

Isabelle kom och hämtade sina saker på sitt rum runt 9 i morse..
Men innan var jag ner på mormors och morfars grav och bytte lyktljus nu lagomt till advent!

Håkan körde sedan hit och dit med dotterns saker...
Hämtade lite här och lite där..
Jag jag for på Birsta med buss!
Var tvungen att köpa rosa ljusstake till Vickan och ljusblå till Tobbe på Rusta!


Ett blått överkast till Tobbe  blev det också och rosa glittriga fransgardiner till
Vickan:))2 vita Lack bord blev det med.Ett till vardera barn!

Att bero på IKEA nu då!
Ja tjena vad folk!
Det började på en gång med noll kundvagnar!
NOLL!
Totalt slut!
Inte en enda!
Men till slut roffade jag åt mej en!
In det bar och plockade det jag skulle ha!
Då jag går där ringer Håkan och säger han letar perkering ute..
Fine tänker jag och ställer mej i kö..EH!? Sorry! FÖRSÖKER
ställa mej i kö! Det var kö till kön om vi säger så!
Personalen stod och DIRIGERADE folk till kassorna för att undvika kaos!
Efter en halvtimme är jag framme så jag kan välja kassa..
Nu för tiden har IKEA självscanning...
Jag väljer en sådan såklart i tron att Håkan nog kommer med kortet snart...för det
är ett krav för att kunna handla i självscanningen och jag hade bara kontanter
på mej..
Där står jag och ringer Håkan för att meddela var jag är...han ,ja han sitter och väntar
på parkering han...då har han suttit i närmare 40 minuter!
Jag närmar mej men inser han inte hinner komma innan jag är frammme så jag får
vackert vika åt sidan..
MEN inser att ställa mej i kontantkön är inte att tänka på så jag avvaktar där bredvid självscanningen
och ringer Håkan för att få höra han fortfarande letar perkering..nu har han letat i 50 minuter..
Efter nästan en timme ringer han och säger han är på G!
Jag intar position i kassakön!
Han kommer och vi väntar ytterligare en 20 minuter!
Men till sist är vi framme ,betalar, Håkan får korv och resan hemåt börjar!
Men snacka om Tålmodig karl eller????

Väl hemma börjas det!
Eller Vickan har börjat!
Med vad?
Jo rumbyte!
Thobias ska ha Vickans och Vickans ska ha Isabelles!
PHU!
Men nu är det snart klart! Bara lite finjusteringar kvar:))



Kommentarer
soffie

å vad roligt för dem att byta rum,hoppas det blir bra,

ovanliga färger på ljusstakarna men snygga var de!

må gott

2008-11-29 @ 19:53:44
URL: http://soffie69.blogg.se/
Nettan

Ha, ha ! Rumsbyte !

Det har jag hört tjat om här länge nu -

"när michis får en lägenhet så ska jag ha hennes rum" !!!!

Ja, inte gör det mig nåt. Bara jag får det andra till mitt lilla pysselrum så ! Ha, ha !



Ha en bra lördagskväll



kram

2008-11-29 @ 20:20:38
URL: http://hasselby.blogg.se/
Nilla

Hej

o fy jag hade aldrig väntat på ikea..jag har inge tålamod....ha det bra

2008-11-29 @ 21:50:53
URL: http://fnilla.blogg.se/
Ulrika

God kväll fina Ann!

Oj hjälp, nej, det är frågan om jag hade pallat med det där. Fast å andra sidan har man väl kommit dit så vill man ju inte åka hem utan saker heller. :)

Måste hålla med dig, Håkan verkar vara en mycket tålmodig karl. :)

Så roligt för barnen att byta rum.

Önskar dig en riktigt fin första advent.

Godnattkram till dig.

2008-11-29 @ 23:00:46
URL: http://mittmirakel.blogg.se/
TT

Men herre jisses min je, vilket tålamod ni båda har!

Jag skulle vänt och åkt hem när jag såg den överfulla parkeringen!

2008-11-30 @ 00:12:18
URL: http://tyratok.blogg.se/
Lotta

Hmm jag och dottern som ska till IKEA imorrn, undrar just om det är knökfullt då med.

Jag önskar dig en riktigt härlig första advent

Kram

2008-11-30 @ 00:54:05
URL: http://lottsfi.blogg.se/
Nettan

Ja, tålmodig som få en ros till honom!



Det gick bra för min gumma, fast inte om du frågar henne. Hästen stegrade som värsta Zorrohästen i starten och hon kom efter. Dock trillade hon inte av, hon red i kapp i en rasande fart så det såg ut som om hon skulle flyga av i kurvorna.



Men hur får man en ledsen 9-åring att fatta att det är show, det såg tufft ut och folk kommer komma ihåg henne?



Jaja, sängen för moi! Natti natt!

2008-11-30 @ 01:02:44
URL: http://abvl.blogg.se/
Susan

Du har fått en utmärkelse inne hos mig.



Kramar

2008-11-30 @ 06:12:47
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Gabriella

Oj! Den har IKEA historien ska jag beratta for Mariusz sa att han ALDRIG mer gnaller pa mig nar jag ska handla dar. Det kan vara kaotiskt har med, men aldrig SA hemskt!

2008-11-30 @ 22:30:36
URL: http://ibag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0