Nattligt besök??

Var ett tag sedan jag skrev om mitt "spöke" Roger..
Inte för att det är lugnt utan för att jag helt enkelt inte orkat.

Aktivitet är det här..eller är det bara hjärnspöken??

Teven slog av sej bara poff för några veckor
sedan då Håkan och jag satt och kollade!
Och då inte bara på dosan utan vi var tvungna att
gå fram och slå på den igen på teven.
Nu har vi en relativt ny teve och det har varken hänt före eller efter denna gång!
Håkan bortförklarade som vanligt!

Håkan satt och skrev ett mess på sin telefon för ett tag sedan..
Mitt i messet låser sej telefonen????
Återigen bortförklarat av honom!

I söndags då jag satt vid min dator i hallen känner jag en frän
illaluktande doft...
 Börjar kolla överallt vid datorn ,bakom bordet ,på golvet under databordet
och tänker att någon av barnen ätit något som sedan lämnats kvar och nu luktar..
Men ingenting!
Doften försvann och kom återigen efter ett tag
bara så där...det är så man liksom ryggar bakåt av stanken som kommer..
Sa inget om detta till någon utan tänkte att jag
kanske inbillar mej ändå..
På måndag morgon sitter Vickan vid den datorn och ropar
på mej och frågar vad det är som stinker..
Återigen var det där....snuskdoften...
Den försvann och har sedan kommit några gånger till
under veckan...

Ibland då jag är helt ensam hemma kan det komma en doft
från badrummet ....det luktar då som någon
använt min spray till håret...
Oförklarligt..

Häromdagen kände jag en stickande smärta i höger hand..mitt i handflatan.
Tittar och då är där ett sticksår..Jag satt och läste något på datorn då det skedde
och stack mej absolut inte på något.Kom lite blod och sved en stund för att sedan
vara borta???

I går morse så skulle jag in på Pontus rum, öppnade dörren för
 att mötas av att taklampan
lyste för fullt...
Hade varit in där kvällen före och släckt
FÖNSTERLAMPAN men taklampan hade inte
någon tänt!Men nu lyste den ....INGEN av oss har tänt den..
Inte första gången det händer!
Pontus var inte ens hemma!

Vi fortsätter på Pontus rum...Abbe VÄGRAR gå in där helt plötsligt!
Han går till dörren men sedan är det stopp! Han nästan springer därifrån!
Spelar ingen roll vad jag lockar med.Godis eller att
han får göra det bästa han vet nämligen
komma och ligga med en i sängen där då man ser på teven!
NOPE!
Han stenvägrar gå in!

I natt vaknar jag runt tre...ligger vänd mot väggen där fönstren i sovrummen är..
Ser en lång mansgestalt stå i ena fönstret och tänker så klart "vad gör Håkan nu"
Men så hör jag Håkan snusar bredvid mej.
Får panik och klappar till Håkan hårt i hopp om
att väcka honom .Precis i den stunden är gestalten återigen borta!?????
Denna gång blev jag faktikst skrämd!
Har ju hänt en gång förrut att jag vakanat och en man satt på sängkanten!

Näe ska skriva till Det okända en gång till annars får jag nog söka upp ett
annat medium..
Det låter säkert som jag är sinnessjuk...


Kommentarer
TT

Det där med dofter händer hos mej också.

Ingen röker i vårt hus och vi bor själva, men rätt som det är kommer en doft av cigarettrök när jag sitter vi datorn... tror min syrra är där och hälsar på då.



Du är definitivt inte sinnesjuk, han behöver nog få ro den där Roger.

2009-04-03 @ 10:24:28
URL: http://tyratok.blogg.se/
Kattis

Bilar är bra att ha, men då ska de funka och inte kosta.

Idag fick jag en kommentar från en tjej och när jag läser hennes blogg så har hon flyttat hemifrån ett tag för att komma bort från spöket.

Är du nyfiken på hennes blogg så är adressen: http://spok.blogg.se/

Snart kommer det lunchbesök.

KRAM

2009-04-03 @ 10:30:11
URL: http://kattis11.blogg.se/
Tösasnodden

Du är absolut inte sinnessjuk, jag tycker om sånt här och tror aldrig något ont om de som är här hos oss, ja jag skulle direkt försöka kolla upp det för man vet aldrig vad det är, men något vill han/hon säkert. Lycka till! Kram

2009-04-03 @ 10:47:47
URL: http://carolaeriksson.blogg.se/
ejmis

Så mycket som händer hos dig så borde tv vara intresserade.

2009-04-03 @ 11:45:31
URL: http://ejmis.blogg.se/
Anneli

Tjenare vännen



Nu får du förlåta mig, men när ser din kära make på fotot i din header så tycker jag att liknar Robert Aschberg i ögonen.



Ha en skön dag



Kram smoggen

2009-04-03 @ 11:59:49
URL: http://smoggen.blogg.se/
Gabriella

Ah, Gud, sa konstigt/spannande/skrammande!!! Jag satt och holl andan medan jag laste hela inlagget. Hoppas du kommer med i TV.

2009-04-03 @ 12:10:36
URL: http://ibag.blogg.se/
Christina

Du är inte sinnessjuk.Jag har tidigare också skrivit hos mig om spökerier.Vårat lilla spöke var garanterat snäll och han lekte och klappade Elias på kinden om nätterna.Mycket för practikal jokes var han också.Nu har det varit lugnt ett bra tag,men jag saknar honom.Övertygad om att det var en han med den humorn.

2009-04-03 @ 12:45:13
URL: http://cinasdagar.wordpress.com
Emma-Pemma

Inget roligt att bli skrämd... Men tror absolut du ska kontakta Det Okända en gång till.. Kanske de kan hjälpa Roger att " gå vidare ".... Är du sinnesjuk, så är jag garanterat det också i så fall! ;)



Kram!

2009-04-03 @ 13:26:59
URL: http://minnietiger.blogg.se/
Christina

När jag tänker efter så var det nog i bloggen som jag hade innan denna som jag skrev om det eftersom det var i höstas,men jag kan berätta om det här.Det började med att Elias inte ville sova i sitt rum för han sa att någon var där inne på nätterna och killade han under fötterna och klappade han på kinden.Han blev sovandes i våran säng i en månad.Sen så har vi toadörren som "spöket" tycker är jätterolig.När man ska gå på toa så är dörren låst.Ingen är där inne och den går inte att vrida om utefrån.Jag satt en gång i 30 min och väntade utanför dörren.Sen så gick jag snabbt ut i köket och när jag kom tillbaka så var dörren öppen.Bara jag hemma och det har hänt ett antal gånger.En dag när jag pysslade på tomten(bara jag hemma)så stod helt plötsligt trädgårdskranen och sprutade vatten för fullt tryck.Jag har hört knackningar.Datan bara sätts på av sig själv.Väckarklockan ringer bara när den själv känner för det,så vi får alltid ställa mobiltelefonerna också.Väckarklockan är ändå utbytt men fortsätter ändå att konstra.

Det här blev en lång kommentar och jag skulle kunna fortsätta med mycket mer för listan kan göras lång.Men nu är det som sagt rätt så lugn(förutom larvet med våran väckarklocka)

2009-04-03 @ 14:23:47
URL: http://cinasdagar.wordpress.com
Nettan

Sinnessjuk tror jag inte du är. Har ju som jag sagt tidigare upplevt lite själv, även om det vad jag vet är lugnt här där vi bor nu. Händer det något har man säkert skyllt på katterna i alla fall;-)

2009-04-03 @ 15:01:07
URL: http://abvl.blogg.se/
Eva

Läskigt.Själv har jag aldrig SETT några gestalter, utan mer KÄNT och HÖRT.

2009-04-28 @ 08:21:40
URL: http://spok.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0