Solen försvann?

Var superfint väder ute då jag gick min powerwalk på 4 km!
Solen riktigt gassade och det blev alldeles för varmt med
min Hoodtröja samt vindjacka!
Radio Guld i lurarna och skor som jag inte får ont i benhinnorna av
gjorde prommisen till rent nöje!
Enda smolket i bägaren var väll den överdrivna blödningen då!
Men men! Kom hem och fräschade till mej lite!
Har ätit frukost(same as always)
tvättat klart om ca 40 minuter!
NU är tvättkorgen(arna) tom(ma)!

Ska snart riva i gång med linneskåpet...PHU!
Inte lika kul som att städa klädgarderob men måste göras!

Jag äger ju som sagt ingen våg då jag inte riktigt litar på sådana!
Jag mäter mitt fläsk jag och det går alldeles utmärkt!
Men så igår på Ica Maxi säger jag till Håkan
"ta mej till vågarna"
Varför undrar han du har ju mätt med måttband och vi sett tydliga resultat(4 cm mage
2 cm lår )du blir säkert bara besviken om du väger dej!
"Nej nej" säger jag det är ingen fara...
Sagt och gjort ...till vågarna det bar!
Jag valde omsorgsfullt bland provexemplaren dom hade och tog en OBH Nordica
med digitalsiffror! Tänkte den är säkert trovärdig..
Upp på vågen medans jag diskuterade med Håkan om hur  mycket jag skulle dra ifrån för
kläder skor mobil och dylikt!
Ser siffrorna ticka fram och ser till min stora besvikelse så klart att siffrorna som visas där
INTE stämmer med min verklighet!
Och ja! Jag vet! Tränar man mycket så blir fett muskler och man ska inte stirra sej blind på
vikten.Men just då i min blodiga mensiga värld ville jag inte fatta det!
"Det är fel på den här vågen " säger jag ..
Näe säger Håkan det tror jag inte!
Jag fnyser och ger honom en mördarblick och ska då ta en annan våg...det jag inte räknat med
är att vågen bredvid den som jag ska ta inte liksom är fastsatt så pang far den i golvet.
Eller näe inte riktigt för min supersnabba man fångar upp den...vilket var tur då den var i glas..

Nåväl en annan hederlig siffervåg tas ner och jag som då är lite småsvettig efter
den fadäs som kunnat inträffat kliver lätt upp på den beredd på att
ge ifrån mej ett triumfierande "där ser du"... då den vågen visar exakt samma resultat!

Av vågen det bär och iväg genom affären med en liten småsur blick om ni frågar Håkan!
Nåväl..det var faktiskt 2 kg ner så det var ju bra på 2 1/2 vecka men som sagt det
tyckte ju inte MensAnn då!

Då vi lägger oss på kvällen säger jag till Håkan"det var missvisande att väga mej idag"
Varför då undrar han..
"Ja men mens och så du vet,vi sväller ju liksom då"
Ja men inte går ni väll upp i vikt också!?
"JO""!!!!!!!!!!!Lär dej att inte säga emot en kvinna med mens! God natt!"

Sedan sov vi och idag är jag supernöjd med 2 kg ner..
Konstigt!


Kommentarer
Åsa.S

2 kg är ju jättebra ju!!

2009-04-22 @ 10:07:29
URL: http://glansigyta.blogg.se/
Pernilla

Haha, Grattis! Det är bra jobbat!

/P

2009-04-22 @ 11:13:18
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Nettan

Oj vad jag skrattade... kunde lika gärna vara jag... Tjafsa INTE med en kvinna med mens! ;-)

2009-04-22 @ 12:52:52
URL: http://abvl.blogg.se/
Gabbi

Hahahahahhaha

2009-04-22 @ 13:11:59
URL: http://mamsen71.blogg.se/
Susan

Tjingeling.



Har varit lite off i bloggvärlden men nu är jag tillbaka.



Hoppas att allt är bra med dig?



Kramar

2009-04-22 @ 14:11:12
URL: http://eliottsmamma.blogg.se/
Bettan

Hmmm får nog ta & göra ngt åt det där med smygvägande, trodde det räckte att vi satt upp att gratis läsning av tidningar inte är tillåtet, men det blir tydligen en skylt på "vågavd" ochså.....hi hi hi Bra kämpat iallafall, mer än vad jag åstakommit, alltså att nå min målvikt.

2009-04-22 @ 18:30:18
URL: http://bettzyboop.blogg.se/
annica

Det är ju faktiskt så att man kan gå upp i vikt vid mens, jag ökar alltid 2-3 kilo under den där veckan..

2009-04-23 @ 08:39:25
URL: http://annica123.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0