Det okända...mitt okända??

Nyss sett gårdagens avsnitt av Det okända!
Känner bara för varje gång jag ser det att jag
måste få tag i ett medium ...

Här har varit relativt lugnt nu ett tag..förutom små saker..

Eller små och små..

Tobbe satt vid käksbordet i måndags .
Jag satt på en stol mittemot och förhörde honom på glosor!
Rätt var det är vänder sej Tobbe om och tittar bakom sej och säger."Vem stod
bakom mej nu"? Jag fattar ju på en gång och säger snabbt ...det var Håkan!
Varpå han köper det som tur är då han är hysteriskt rädd för det som finns här.
Han är ju den som ofta ensam hemma hör att någon går i hallen.
Något jag brukar förklara för honom beror på att det är Abbe...
Han är ju också den som i julveckan vaknade hysterisk och då jag
kom in på hans rum sa att "mamma du måste gå härifrån dom
säger du inte får vara här nu"
Jag gick ut varpå Tobbe kommer en minut senare och går runt överallt och kollar
i alla rum samt toa och dusch och sedan säger nu kan jag sova.Dom är borta nu!
Den gången blev jag förbaskad..
Dagen därpå satt jag mej i Tobbes rum och sa högt att "nu får det vara bra"
"Jävlas gärna med mej ,besök gärna mej men låt barnen vara!"
Efter det har Tobbe iallafall sovit lugnt och endast det i måndags har han
reagerat på.

I förrgår då jag sitter vid datorn så ser jag på garderoben bredvid där solen ligger
på från Vickans rum att det drar en skugga förbi..
Förklaring finns inte...Vi bor på 7:e våningen och inget utanför kan således
ha skymt ljuset.Någon/något måste alltså gått i Vickans rum förbi fönstret
för att detta skulle kunna ske..
Ingen var hemma mer än jag..
Vickans rum är ju också det rum som då man knäpper kort i hela tiden får fläckar på korten(orber?)
Det jag menar är dom vita rundlarna...
Hon har ju även upplevt att någon tynger ner hennes säng då hon ligger och ska sova.
Varpå hon inte vågar stänga dörren längre och inte släcka alla lampor nattetid...



I går då jag satt i köket ser jag i ögonvrån en skugga svepa förbi i hallen...
Även här finns ingen förklaring...Tobbe var hemma men spelade X-box med en kompis..
Ingen annan!


Kommentarer
Gabriella

Huuuu!... Det later verkligen superlaskigt. Jag hoppas verkligen att TV hor av sig, du verkar ju ha ett solklart fall!

2009-02-05 @ 09:43:43
URL: http://ibag.blogg.se/
Nettan

Kanske du ska pröva att berätta för 'Roger' att han faktiskt är död och inte ska vara kvar hos de levande längre. Har för mig att min morfar blev av med 'sitt' spöke Brundolf på det viset. Kanske det funkar, kanske inte, man vet ju inte om man inte prövar:-)



http://abvl.blogg.se/2007/december/brundolf-rovare.html

2009-02-05 @ 10:34:08
URL: http://abvl.blogg.se/
TT

Men vilken tur med arbetsträning!!

Men Roger... du kanske i alla fall skulle kolla upp ett lokalt medium som kan få bort honom.

Vi har haft full rulle hos oss denna vecka, men vi är ju bara två vuxna och vi har vant oss... nästan! :o)

2009-02-05 @ 11:42:57
URL: http://tyratok.blogg.se/
Annelie

Hoppas du får tag i något medium.

Barn har nog lättare att ta till sig "andeväsen" då dom inte har några förutfattade meningar om saken.



Jobbigt om dom ska känna sig osäkra i sitt eget hem.

2009-02-06 @ 11:28:05
URL: http://rospinglan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0