Howdy!

Dagen har passerat!
Har putsat vardagsfönstren och bytt gardiner!
Så skönt!
Ja jag har fler fönster i rummet men knäppte bara på ett!
Ursäkta röran i soffan....mitt fel! För snabb att knäppa kort innan jag
hunnit plocka undan...slarvfia!


I dag blir det grillat! Surprise!
Har gjort marinad själv ...supergod är den och enkel!
Räcker till ca 1 kg kött!

1/2 dl matolja
1/2 dl chilisås
1/2 dl tomatpuré (kan uteslutas)
1 msk soya
1 msk kalvfond
1 msk vatten
2 msk sweet chili sås
1 vitlöksklyfta

Fullständigt lyckorus gick genom mej förrut då jag kollade så
Greys Anatomyavsnittet jag laddat ner var som det skulle....Det är DUBBELavsnitt!
Woooooooooooohooooo!
Så vad jag gör ledig tid behöver ni inte fundera på:))

Vägde mej idag igen..ca 6 hg sedan sist(1 vecka sedan).
Kände först...näääääää vad lite..men tänker jag efter är det ganska logiskt.
Har ju nu  gått ner sammanlagt 5,8 kg på nästan 6 veckor och har i princip ingen
övervikt alls nu då så då kan det ju liksom inte ramla av så mycket heller.
Samt att jag nu har börjat med fullkornspasta och ris 2 dagar i veckan så nu tillför jag kroppen
liiiite mera kolhydrater!
Sedan är jag i mensperiod med och ni vet ju hur det är då?!
Nu återstår bara ca 3 kg sedan är jag så nöjd!
DÅ kommer det svåra! Att hålla vikten....


Kommentarer
Jen

Tjohej,,, tror jag grillar lite idag ja me,,, fst det kanske blåser lite för mycket`??? Kram

2009-05-15 @ 15:08:08
URL: http://jennyvetbro.blogg.se/
Annica

Du har så rätt. Typiskt oss girls! Sen så är det jobbigt för det är när han är borta som jag märker hur svårt jag har att göra vissa saker. Just nu är jag skitsur. Jag glömde be honom lyfta upp micron på diskbänken. Den står på golvet eftersom vi renoverar köket. Och dit ner når jag inte... Hur klarade jag mig innan micron kom till världen är frågan jag ställer mig nu!

2009-05-15 @ 16:34:55
URL: http://anja72.blogg.se/
Karin

Hej! Jag har lagt ut bilder från en modevisning som jag gick i igår! Kika gärna in och kommentera vad du tycker! Om du gissar rätt på vilken känd bloggerska som alla tycker att jag liknar så kan du vinna en länkning i min blogg som har över 1500 unika besökare varje dag!:)

2009-05-15 @ 16:42:04
URL: http://abckarin.blogg.se/
Carro

Mums vad gott med grillat !

Ät lite åt mig också ;D

2009-05-15 @ 17:58:26
URL: http://carrod.blogg.se/
Annica

Han är utbildad på att värma min vetekudde.;-) Men en varm kopp the skulle jag inte våga mig på...

2009-05-15 @ 18:26:30
URL: http://anja72.blogg.se/
Anonym

Vad du är duktig och kämpar på!



Och det det med fönsterputs... hade lovat mig själv att inte göra det eftersom vi skulle få nya fönster i juni, nu kommer dom inte förrän i juli, men jag tror jag ska ignorera det faktum att jag inte ser ut genom dom ändå.... dom får nog vara skitiga....



Ha en härlig dag med din familj i dag!

Kram

2009-05-16 @ 07:52:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0