Så arg!

Man blir när man läser om svinet som misstänks ha rövat
(mördat?) Lilla Engla!
Var ju ingen chockerande nyhet att han använt sej av
Lunarstorm och Kamrat för att komma åt unga
flickor!

Det där är ett gissel! Vickan har båda dom sidorna och jag kan inte NOG
påtala för henne hur viktigt det är att vara lyhörd! Att den som skriver
kanske inte alls är 12 utan 45 .
Jag har tagit upp detta med pedofiler och försökt få henne att
förstå hur viktigt det är att hon säger till oss vuxna då det är något
skumt! Att Hon INTE får bestämma med någon att träffas!
Men hur mycket lyssnar dom??
Man kan bara tala om riskerna och försöka hålla koll så gott
det går!
Förbjuda ger fel effekt,då blir det ju bara spännande och
man gör allt det man vill från datorer utanför hemmet!

Vissa gånger har hon sagt till då det är män i 30 årsåldern som vill hon ska visa
sej i webcamen...jag har då gått in på min användare och talat om vem jag är (Vickans mamma)
och erbjudit dom att se mej istället! Wips så har dom tagit bort sin användare!
Sabla SVIN!

Håkan kom på en smart grej! Om man var tvungen att registrera sej med sitt eget
personnummer skulle dom ju inte kunna gå in med annan ålder!
Men det är ju något om lagen (vad den nu heter) som inte gör det möjligt!
Sjukt säger jag! För det vore smart! Inte för att det får bort alla pedofiler
från nätet men det försvårar iallafall!
Som det är nu är hela internet en stor godisaffär för dom äckel som söker
unga tjejer och pojkar!


Kommentarer
Åsa.S

Ja visst är det otäckt!
Men samtidigt vill man ju uppmuntra dem att hitta vänner, jag gör ju det. Fast ändå inte att det skall bli "fel"... jättesvårt.
Ha en fin dag!

2008-04-11 @ 08:56:07
URL: http://glansigyta.blogg.se
Plogflickan

Det är nog det värsta som skulle kunna hända......
Det är för dj-vligt!
Hoppas du får en bra dag!

2008-04-11 @ 08:59:48
URL: http://plogflickan.blogg.se/
A

Jag tror på att förbjuda till viss del.... Dottern satt mycket vid lunarstorm när hon var fjorton, femton. Hon ville träffa folk och då sa jag att i så fall fick de komma till oss. Hon köpte det. Så när hon träffade sin förra pojkvän från Göteborg fick han komma hem till oss första gången.
Jag tycker det är jätteviktigt att vi som föräldrar har stenkoll. Förresten måste man ha ett existerande personnummer på lunarstorm. Det går inte att bara hitta på ett. Visst kan man få tag på det lätt iof. men ändå. Jag har själv gjort det för att hålla koll på ungarna... Kunna smyga lite. Men jag har inte missbrukat det och dottern har fått reda på det i efterhand. Men man måste nästan göra det som förälder....

2008-04-11 @ 09:09:57
URL: http://amittilivet.blogg.se
annica

Tyvärr lyssnar man inte så mkt som ung på vad föräldrarna säger, jag gjorde det iaf inte, ljög å sa att man skulle till andra ställen å åkte hem te dessa killar, bra mkt äldre än en själv, livsfarligt egentligen, jag hade som så många andra tur, men otäckt är det vad som ju kan hända. När jag får barn i den åldern sen kommer jag fasen spärra allt som har med såna sidor att göra...haha...eftersom jag vet att man inte lyssnar, människan har ju tänket "det händer inte mig".. Bästa är väl kanske att prata med barnen om att inte träffas ensamma, att träffas på ett ställe som aldig blir folktomt osv. För en jäkla massa äckel finns det ju tyvärr där ute.

2008-04-11 @ 09:18:22
URL: http://annica123.blogg.se
Lina

ha en bra dag! (:

2008-04-11 @ 09:49:32
URL: http://linaloefqvist.blogg.se
pej

Kan inte annat än hålla med dig! Det är så vidrigt så det finns inte! Blää!!

2008-04-11 @ 10:05:34
URL: http://pbme.blogg.se
Helena Lundqvist

Det måste ju vara han eller det andra svinet han hade med sig när de åt som har gjort det! Jävla äckel!!! Var är den stackars tjejen? Hoppas verkligen att hon lever...

2008-04-11 @ 11:08:23
URL: http://www.helu76.blogg.se
mie

Ja fy fan för dessa svin! Jag är nu tvungen att byta min dotters msn pga att någon säkerligen en pedofil lyckats lägga till henne samt mailat till henne, fy fan säger jag bara. Som jag sa till barnen ang Engla, hade det varit jag hade jag "avrättat" denne man, fast det inte hjälper att få tlbs mitt barn, men jag skulle bli så jäkla vannsinnig. Fy för dessa svin!!

2008-04-11 @ 13:13:16
URL: http://www.mies.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0