Mat mat mat mat mat

Detta är vad jag ätit på en vecka!
GI-inspirerat men har gjort en del fel där också..
Gör med andra ord lite som jag vill och känner för..
Sås på påse till exempel och dressing på flaska ska
man ju helst inte äta pga mycket stärkelse om jag
fattat rätt!
Men jag vill inte komplicera det för mycket då blir det bara jobbigt!
Så dom grejerna tar jag..

2 liter naturell osötad youghurt
400 gr osötade jordgubbar
12 kiwi
5 äpplen
8 msk Dinkelpuffar
1/2 isbergsalladshuvud
2 påsar ruccola a 500 gr.
1 1/2 ask tomater(cocktail)
2  gurkor
2 purjolökar
2 citronskivor
2 salladslökar
2 burkar majskorn
2 röda paprikor
3 knippen persilja
2 stycken kycklingfileér(grillade)
6 falukorvvsskivor(hög kötthalt stekt i milda)
ca 2 slevar köttfärssås(samma som hela familjen äter)
5 hg rökt skinka
3 stycken rödspättafileér(panerade)
1 rödlök
10 stycken rivna morötter
2 kokta morötter
4 vitlökar
2 köttfärsbiffar
7 skivor bacon
11 kokta ägg
4 msk kaviar
15 stycken cashewnötter(osaltade)
1 omelett bestående av tre ägg med skinka
purjo och mjukost med fetaost och soltorkade tomatersmak
5 hårdbrödmackor (sport husman)
3 msk philadelphiaost
2 msk creme bonjourost vitlök o örter
5 msk bordsmargarin
3 msk olivolja
8 msk margarin (milda)
2 förpackningar fetaost a ca 500 g
14 ostskivor
2 burkar creme fraiche(ej lätt)
4 msk sweet chilisås(vanlig på flaska)
4 msk salladsdressing(vanlig på flaska typ felix ej fettfri)
2 msk bearniessås(vanlig Knorr på påse)
3 stycken fläskfiléskivor
Vatten i mängder
Kaffe
Detta är min ranson på 5 dagar samt frukost
i dag den 6:e dagen!


Och har ändå minskat midjemåttet med 1,3 cm
och låren med 2(!) cm...
Känner mej frisk som en nötkärna men FRUKTANSVÄRT godissugen
emellan åt!
Time will tell hur det går med det ikväll!
Men hur som så vet jag att jag kan ta några godisar UTAN dåligt samvete!





Kommentarer
Pernilla

Oj, 15 cashewnötter låter ju ganska gått men.......!

Glad Påsk i alla fall!

/P

2009-04-11 @ 10:42:30
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Laila

Kul att du skriver om precis det jag går igenom med sund mat och sötbegär då och då som jag helt enkelt får slåss med. Lycka till på vägen!

2009-04-11 @ 12:34:11
URL: http://lotchi.blogg.se/
Annika

Oj, vilken koll du har!!!! Vad duktig du är!!!!

Glad Påsk!!!

Kram

2009-04-11 @ 14:46:36
URL: http://ankanb.blogg.se/
Ulla

Tack för listan. På måndag börjar mannen och jag vårt nya liv, med GI-metoden

2009-04-12 @ 18:41:00
URL: http://ulla67.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lillanslilla

Bloggar om allt och inget...spontant eller uträknat...

RSS 2.0